Aslak Vind
Jan 7 2005, 10:56
Måske er der en der drikker al vandet?
En der er rigtig tørstig..?
*GG*
(BlackHawk)
Måske er der en der drikker al vandet?
En der er rigtig tørstig..?
*GG*
Thor ?
Aslak Vind
Jan 7 2005, 11:22
Mou supper..
HOLD jer fra det skrammel, en gang kemikaliesuppe med små stykker firkantet gummi, de omtaler som grøntsager..
Eftersom jeg har haft lidt tandbøvl, så var jeg tvunget ud i en suppeløsning, og min lokale deli var lukket. Så det var ind i Superbrugsen og købe en dybfrost fætter..
*Føj*
BlackHawk, du skal da bare smide nogle grøntsager i kogende vand og blende dem, når de er klar. Og så husmorens hemmelige våben - en hønsebuillonterning! Det får en hvilken som helst suppe til at smage godt. Fra min tid som ungkarl kan jeg osse anbefale en flækket pølse i suppen. Det giver en god basissmag. Lidt chili eller tabasco får osse blodet til at løbe hurtigere, hvilket heler kroppen hurtigere. :up:
God bedring!
jev
bandreas
Jan 7 2005, 12:12
Generelt er alle slags krydderier gode til at forstærke/forebygge/reparere dit immunforsvar. Især Hvidløg og Chili som jev også nævner.
Hvidløg hjælper også hvis man har et lidt forhøjet blodtryk eller for højt fedtindhold i blodet. Fiskeolier er også godt mod dette.
En lille reminder til alle jer usunde mennesker derude! :wink:
Hvorfor skal man absolut arbejde på en fredag? Der er intet mere depressivt end at sidde indenfor på jobbet, når man nu kan sidde indenfor på en pub og få en go' gang Guinness.
Aslak Vind
Jan 22 2005, 19:01
(bandreas)
Generelt er alle slags krydderier gode til at forstærke/forebygge/reparere dit immunforsvar. Især Hvidløg og Chili som jev også nævner.
Hvidløg hjælper også hvis man har et lidt forhøjet blodtryk eller for højt fedtindhold i blodet. Fiskeolier er også godt mod dette.
En lille reminder til alle jer usunde mennesker derude! :wink:
Hvorfor skal man absolut arbejde på en fredag? Der er intet mere depressivt end at sidde indenfor på jobbet, når man nu kan sidde indenfor på en pub og få en go' gang Guinness.
Bandreas og Jer andre
Jeg har slet ikke fået takket Jer for Jeres inputs og store hjælp i mit tandhelvede
TAAAAAAKKKKK
Aslak Vind
Jan 25 2005, 16:02
*GGGRRRR*
Der findes efterhånden en del mennesker, der kan styre +900 hk i en Formel 1 racer, eller på anden måde styre en fuldblods racerbil. Og så findes der idioterne, der ikke engang kan styre en ski*de trehjulet cykel...
En af de sidstenævnte genier mødte jeg idag, idioten skulle svinge til højre ud på Nørrebrogade fra en sidevej. Men kigger kun til venstre. Jeg kommer gående på fortovet, og efter lidt tøven (da jeg kan se at manden tydeligvis er for sent på den, og på ingen måde evner at orientere sig..) går jeg ud foran bilen, eftersom jeg antager at han respekterer sin vigepligt.. Det gjorde han IKKE, og er f***** ved at køre mig ned. Jeg knalder hånden i motorhjelmen, og råber efter ham, men lur mig om han overhovedet har set mig. Hvis han har set mig, så har han forsætsligt forsøgt at køre mig ned..?!
Til sidst får han - og der knækker filmen for mig - den klassiske fingerpositur The Birdie.. SÅ stopper han, men ser så at ham fodgængeren han påkørte er 2 meter høj, vejer omkring 100 kg og er RASENDE...!
Klogt at han kørte videre, jeg er stadig så forskrækket og hidsig at adrenalinen suser rundt i kroppen, jeg ville ikke kunne garantere for hans personlige sikkerhed..!!
EDIT: Sorry, skulle lige have luft. det er svært at lodde højtalerterminaler, når ens hænder ryster af raseri..
Det er jo en brokketråd, i en sektion, med minimal indblanding fra crewet :wink:
Det lyder som om det var en gammel, blind nisse, som sad bag rattet

:wink:
Aslak Vind
Jan 25 2005, 19:39
Det er jo en brokketråd, i en sektion, med minimal indblanding fra crewet
Ja okay, jeg ved godt at jeg balancerer lidt på en knivsæg med denne. Men jeg skulle have det ud, før jeg skulle sidde og lodde finmekanik. Og nej, det var en herre på min egen alder der skulle hente sin lille unge fra børnehave, vuggestue.. etc..
JamiroquaiDK
Jan 25 2005, 19:40
Det er helt okay, Hawk

. Det er trods alt det tråden er her for

.
Mirovich
Jan 26 2005, 13:08
En af mine fras Kollegaer er ven med Kiesa og fortalte at engang da de skulle have pizza nede fra den lokale. Sendte de Kiesa afsted for at hente maden. Da han kom tilbage fandt de ud af at han faktisk var blevet påkørt men han havde sgu bare rejst sig op og løbet videre, for han skulle jo hente pizzaerne inden de blev kolde.
Aslak Vind
Jan 26 2005, 13:22
*GG*
Man skal ikke tage fejl af Kiesa, han er edder*** en hård hund. Jeg havde nok pandet chaufføren ned, og derefter løbet videre efter de endnu varme pizze. Hård hund
Mirovich
Jan 26 2005, 13:42
Ja men Kiesa er jo heldigvis ikke 2 meter høj og vejer 100 kg. i såfald havde han nok ikke sikret sig et sæde i en Minardi. 8)
Nej spøg til side jeg tror sgu også jeg var blevet ret sur og ville nok have lade pizzaerne vente lidt på afhentningen.
For s*tan. Hvem er den tosse som har opfundet cyklen - han burde da skydes, eller måske endnu værre; tvinges til at have et af disse bæster og bruge den dagligt. Fy for den.
Først punkterer den ene på vej hjem fra byen, hvor man så for lov til at GÅ resten af vejen hjem - i totalt mørke, og måske ikke helt ædru. Så punkterer den anden på vej over til købmanden i dag (som desuden ikke har fastlavnsboller?! :?). Da man så skal lappe dem skaber de sig, og vil ikke som jeg vil.... Jeg er bitter - utrolig bitter. Glæder mig til jeg får noget med motor i/på.
HYGGE
Æ Opel Mann
Feb 7 2005, 22:43
Sådan går det når man er på druk om søndagen...
Btw, nu hvor du er så god til at lappe cykler, kunne du så ikke lige fikse den bagerste tandkrans på min? Den vil ikke rigtig tage fat i baghjulet...
jbrondum
Feb 7 2005, 22:44
Nu har jeg alle dage haft en eller anden form for Toyota, saa raedsels historier der har jeg ikke rigtigt nogen af
...men det maa alt andet lige vaere noget nemmere og overskueligt naar jernhesten bryder sammen, end en bil/mc.
(Æ Volvo Mann)
Sådan går det når man er på druk om søndagen...
Btw, nu hvor du er så god til at lappe cykler, kunne du så ikke lige fikse den bagerste tandkrans på min? Den vil ikke rigtig tage fat i baghjulet...
1) Det var i fredags
2) Jeg er åbenbart ikke god til at lappe cykler, da det ikke lige frem spiller det jeg har fået fixet...
(jbrondum)
Nu har jeg alle dage haft en eller anden form for Toyota, saa raedsels historier der har jeg ikke rigtigt nogen af
...men det maa alt andet lige vaere noget nemmere og overskueligt naar jernhesten bryder sammen, end en bil/mc.
Det skal du ikke være så sikker på. Det er dælme noget skrammel, og så koster reserve dele osv. alt for meget i forhold til hvad de er værd :?
HYGGE
Cyklerne er Satans opfindelse! :twisted:
Har selv bøvl med min kæde da den er blevet godt rusten og er ved at gå i opløsning :?
Mit styr er også blevet skævt efter et sammenstød med et træ på Jægersborg Alle i ikke alt for klar tilstand en Fredag nat :oops:
Aslak Vind
Feb 7 2005, 22:57
Jeg har fundet en meget nem løsning på mine cykelproblemer...
Mine cykler bliver med stensikker garanti hugget, før de overhovedet når at gå i stykker. Jeg kører på min sjette cykel på under fem år, og netop mine cykler er åbenbart ekstremt attraktive herude på Nørrebronx. Skulle skidtet mod forventning briste under forventningspresset, så er det både sikkert og vist at havelågen er blevet planket, mens jeg er hos cykelpusheren efter dele..
Og så er det problem jo løst 8)
Aslak Vind
Feb 7 2005, 23:03
Mit styr er også blevet skævt efter et sammenstød med et træ på Jægersborg Alle i ikke alt for klar tilstand en Fredag nat
Ak ja, nutidens ungdom
Det der bekymrer mig mest er det faktum, at du kan huske hvor sammenstødet med den lokale botanik har fundet sted. Så har du helt klart ikke drukket nok....! Men det oplyste ambulancefolkene måske..?
Jeg kan ikke huske hvor det var, men det kunne de andre i gruppen...
Bare rolig... Jeg landede på græsset ved siden af træet(ifølge de andre)
Så jeg kom intet til...
Aslak Vind
Feb 16 2005, 19:07
Postdanmark, og deres snotforkælede tjenestemænd..........!!!!!
Jeg kører som død og kridte til det lokale posthus på det indre Nørrebro. Trist fordi jeg skal køre som en vanvittig for at nå det inden lukketid, men glad fordi jeg skal hente mine 2*1000 watt digitale monoblokke, som jeg kun har til på søndag til at teste ellers er det evigt eje.. Jeg stiller mig op i køen, trækker et nummer og glad fordi jeg har nået det. Jeg når frem til disken og den SKIDE offentligt ansatte, der garanteret aldrig har oplevet noget der ikke involverede en stempelpude og gennemslagspapir.. Jeg forklarer at jeg nok ikke har den befalede pakkeanmeldelse fordi den kommer meget servicemindet først DAGEN efter at pakken er ankommet, men at jeg så forbandet gerne vil have den pakke der venter på mig.
Konen fortæller mig at pakkebudene har været i strejke, og derfor er en del af pakkerne ikke sorteret. Nuvel, jeg beder hende kigge alligevel.. Men 46 sekunder senere er hun tilbage, hamrer mit ID kort i bordet og siger, at den var sørme ikke at se.. Jeg kigger lidt på hende, og spørger.."Er der mange pakker..?" Ja der var sørme mange pakker.." "Jamen så er jeg næsegrus imponeret over at en dame i din alder evner at rode dem alle sammen igennem på under et minut.. Og fastslå at min kasse ikke er iblandt"
*GGGGRRRRRR*
Gud nåde og trøste hende, hvis min kasse fra det eksotiske Holstebro ikke dukker op i hendes synsfelt imorgen..
MrVejle
Feb 17 2005, 09:35
Jeg vil gerne brokke mig over det forbandede røvhul, der har bakket ind i min bil og knaldet den ene baglygte uden at lægge en seddel. En ting er, at han tilsyneladende er imponerende elendig bag et rat for overhovedet at ramme min bil som den stod parkeret. En anden ting er, at han er helt uden nosser og bare stikker af som en f....... kylling.
bandreas
Feb 17 2005, 09:50
(MrVejle)
Jeg vil gerne brokke mig over det forbandede røvhul, der har bakket ind i min bil og knaldet den ene baglygte uden at lægge en seddel. En ting er, at han tilsyneladende er imponerende elendig bag et rat for overhovedet at ramme min bil som den stod parkeret. En anden ting er, at han er helt uden nosser og bare stikker af som en f....... kylling.
Blackhawk skulle jo skynde sig ind på posthuset. :wink:
Sander
Feb 23 2005, 00:40
Jeg vil på trods af min ganske ringe alder tillade mig at brokke mig over nutidens ungdom:
Er på vej ned af Nordens Alle i sæby og der er ingen medkørende trafik foran mig, to bag mig. men hele modsatte vejbane er stoppet til med folk pga et vejarbejde lidt længere op ad vejen. fair nok det glider dog stille og roligt. Partneren triller med sin herlige diesellyd :sad: med 40 i timen, men nej en flok tøser vælger at bruge HELE min vejbane, på trods af at cykelstien er det eneste sted uden sne. De flytter sig ikke når man dytter og lige inden de så svinger fra, så STOPPER de kraft peter vælt'me midt ude på vejen og giver sig til at snakke i mellem tiden har man nu dannet en regulær bilkø bag sig. Så fik de både med fuld gas :twisted:, horn og finger (ingen kommentarer til den der :wink:) indtil de flytter sig.
Hvad sker der for børn nu om dage, siden hvornår har en bil med en god omgang gas i frigear ikke været et tegn på at f**** ad H til
Aslak Vind
Feb 26 2005, 14:38
Man styrter ned i TDC butikken, 5 minutter EFTER lukketid for at skaffe sig den lille nye Selector Sagem MC60 man nu langt om længe har mulighed for at bruge. Man står og venter længe, men får til sidst det ønskede apparat udleveret, og bliver låst ud
Men, men..
Efter at have ligget på mine grædende knæ i over 2,5 time, så er der STADIG ingen lyd!!!!!!!
Billedet er nu digitalt, og står pivflot. Men lyden nægter pure, helt tavst var der i lejligheden. Kæresten elsker når jeg er praktisk, og arbejder med værktøj. Men ak, efter de første 60 minutter og stadig ingen lyd, gik hun rystende på hovedet over sit valg af mand, ind og læste i en bog.
Nu har jeg haft lortet i 24 timer, og i bar befippelse over min manglende evne til at få lortet til at sige noget kom jeg til at tage output phonokablet op til mine 2*1000 watts monoblokke, og sætte i indgangsterminalen til for-forstærkeren. SIKKE EN SJOV LYD!!
Jeg tænkte, at ydmygelsen ved at ringe til min gamle arbejdsplads TDC Kabeltv, umuligt kunne være større end min frustration over den fandens Sagem boks!
Man ringer lørdag formiddag, og hører: "Kontoret er åbent alle hverdage mellem bla bla.. Kontoret er lukket i weekenden..
For sgu da!!!!
Så lille ven... Her er lidt hjælp:
http://tdckabeltv.dk/ShowProperty?nodePath...bute_BinaryFile
HYGGE
P.S. Det er nemmere at finde når du kalder den det rigtige

Det hedder en Sagem ICD 60
JamiroquaiDK
Feb 26 2005, 16:42
(BlackHawk)
Efter at have ligget på mine grædende knæ i over 2,5 time, så er der STADIG ingen lyd!!!!!!!
Er jeg den eneste der aldrig har hørt om grædende knæ?

.
Aslak Vind
Feb 26 2005, 19:03
(JamiroquaiDK)
(BlackHawk)
Er jeg den eneste der aldrig har hørt om grædende knæ?

.
Ak, min unge ven
Aslak Vind
Feb 26 2005, 19:04
(Maze)
HYGGE

To my rescue, du kan meget vel have genoprettet roen i Casa del Vind!
Takker
(BlackHawk)
(Maze)
HYGGE

To my rescue, du kan meget vel have genoprettet roen i Casa del Vind!
Takker

Så lidt

Jeg syntes det var synd for dine knæ at de skulle græde så meget
HYGGE
Aslak Vind
Feb 28 2005, 17:23
FORBRUGEROPLYSNING:
Efter at jeg en hel F** weekend har måttet have min Sagem Selector på UDEN LYD. Så har jeg idag været i kontakt med TDC Kabeltv. Der kunne man som den største naturlighed oplyse mig, at man skam ikke kunne bruge minijack audiostikket bag på boksen til en almindelig ANALOG stereo forstærker.
Signalet er tilsyneladende SP/DIF, og derfor digitalt. Det er jo sådanne ting der ville være lækkert at oplyse den dumme kunde aka MIG om.
LØSNING: Køb et scart stik med RCA out på, så har man den dejligste tv-lyd hjemme i stuen. Så mange tak for Jeres hjælp, Home Cinema/Stereo omstillingen gør ingen forskel rent analog/digitalt. Det er blot omskiftning mellem stereo og Dolby 5.1.
Så kan jeg lære det :evil:
JamiroquaiDK
Feb 28 2005, 17:36
(BlackHawK)
den dumme kunde aka MIG om.
DEN der krævede en vis portion overvindelse

.
Aslak Vind
Feb 28 2005, 17:44
(JamiroquaiDK)
(BlackHawK)
den dumme kunde aka MIG om.
DEN der krævede en vis portion overvindelse

.
Ikke forstået?
Aslak Vind
Feb 28 2005, 17:52
(BlackHawk)
FORBRUGEROPLYSNING:
Efter at jeg en hel F** weekend har måttet have min Sagem Selector på UDEN LYD. Så har jeg idag været i kontakt med TDC Kabeltv. Der kunne man som den største naturlighed oplyse mig, at man skam ikke kunne bruge minijack audiostikket bag på boksen til en almindelig ANALOG stereo forstærker.
Signalet er tilsyneladende SP/DIF, og derfor digitalt. Det er jo sådanne ting der ville være lækkert at oplyse den dumme kunde aka MIG om.
LØSNING: Køb et scart stik med RCA out på, så har man den dejligste tv-lyd hjemme i stuen. Så mange tak for Jeres hjælp, Home Cinema/Stereo omstillingen gør ingen forskel rent analog/digitalt. Det er blot omskiftning mellem stereo og Dolby 5.1.
Så kan jeg lære det :evil:
En anden ting;
BILLEDET!!!!!!!!!
Første gang jeg har kørt et RGB signal på min plasmaskærm. For S***, knivskarpt og imponerende. Altid rart at få bekræftet, at ens indkøb er pengene værd. Som forventet er der en shitty tuner i den skærm som alle andre plasmaskærme. Men med et settopboks via scart, så er der bas
Sander
Feb 28 2005, 21:56
var det så hos dig vi så F1 fra melbourne :wink:
Aslak Vind
Feb 28 2005, 22:05
I skal være velkomne
:evil: Grr, hvor er det irreterende at sidde oppe kl bæ om natten og høre Nick Horup fortælle om hans fantastiske viden om ligegyldige ting. Han må virkelig kunne lide hans stemme, for han snakker ofte om ligegyldige ting og tror åbenbart at vi hellere vil høre på ham end V10'erne. Til gengæld får det Jens Winther Jr. til at fremstå 1000 gange bedre kommentator...
Det var ikke for at starte en debat, men det måtte lige ud.... O:)
GRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Jeg spiller Formula One 2004 på PS2. Jeg har sat den vilde jagt ind på MS, som føre det Belgiske GP med et forspring på 7,9 sek. Jeg æder 1,5 sek ind pr omgang. 2 omgange tidligere satte jeg banerekord på 1:39,2.
I det fjerne ser jeg begyndelsen på trafik. Uha!. Prikkerne i horisonten bliver større og større. En halv omgang senere er jeg lige i røven på en Jaguar som er det tynde øl i en konvoy af langsomme møgpotter!!!
Uha, uha, uha... Jeg ønsker IKKE at overhale en konvoy ned mod esserne!. Jeg er tvunget for ellers taber jeg 3 sekunder til MS.
Jaguaren... pyha, jeg kom forbi...De to Jordaner... med nød og næppe slap jeg forbi. Dog fik de et ordenlig skub i siden da de ikke trak sig frivilligt.
MEN SÅ GÅR DET GALT!!!. Med 6 omgange tilbage ud af de 44, så får jeg smadret min frontvinge og snude!.
Hele skylden kan gives til en latterlig Minardi med en latterlig Ungarer ombord, som bare ikke gider give mig plads. Det resulterer i at jeg flyver over curben i "Busstop chikanen" og havner i muren....SLAM!!!
Jeg har spillet i over en time og så går det galt pga en dum narrøv i en Minardi!!! :x :x
GRRRRRRRRRR!!!!!!
frederik-
Mar 27 2005, 01:07
[Gå amok-mode]
*GRRRRRR*
Nu er mit internet for anden dag i træk FULDSTÆNDIGT fuckt! Der er måske forbindelse 3-4 gange af 5 minutter i timen og mens der er forbindelse er det sindsygt langsomt! ..Det er til at gå AMOK over!
*ARGH*
[/Gå amok-mode off]
Er der andre der oplever de problemer fortiden? På windows computeren virker internettet ikke 90% af tiden, mens det ligger en del lavere på mac'en :S Når der slet ikke er nogen forbindelse står der noget om at der ikke er en netværksforbindelse ..så kom til at tænke om det var hos mig problemet lå?
(cybercity, nordsjælland)
Aslak Vind
Mar 27 2005, 01:10
Nu har jeg jo del i et beboernetværk, hvor vi lokalt har 100 Mbit LAN med 4,5 gigabyte sort fiber ud mod TDC på Borups Alle, så jeg har ikke oplevet noget,
At min pc så kører af h*lvede til, er desværre min egen skyld
Så jeg kan desværre ikke hjælpe, Frede
bandreas
Mar 29 2005, 12:16
For et par år siden var jeg selv bosat i Nordsjælland med CC som ISP, og der var ikke nogen problemer.
Det er garanteret TDC der laver ballade, så de kan kapre kunder :twisted:
JamiroquaiDK
May 28 2005, 13:42
Jeg vil gerne brokke mig over den offentlige transport i yderområderne!
Jeg havde tænkt mig idag at tage til Skørping, og endelig få set den nye Starwars-film. Jeg ringer derfor til Teletaxi-centralen - sådan noget skal vi spises af med herude, men den er der da trods alt, og bestiller en teletaxi til klokken fem - så ku vi jo lige nå op og æde en pizza eller noget.
Her finder jeg imidlertid ud af, at teletaxien på ruterne 380 og 381 - de to ruter der kører igennem byen her - ikke kører i weekenderne, og at servicen på hverdagsaftner iøvrigt er nedlagt! Det vil sige, at det faktisk for mig er 100% umuligt at komme ud af den her by med offentlig transport i weekenderne!
Jeg ved godt at man kan sige, at man betaler prisen for at bo herude, men helt ærligt, når alle snakker om at vi skal gavne udviklingen i yderområderne, så hjælper det fanme da ikke at skære busafgangene væk?! Der ligger en 7-8 byer og landsbyer herude omkring, hvor de eneste busruter der går igennem er ruterne 380 og 381. Der bor måske i alt små 1000 sjæle i disse byer - og jeg nægter at tro at jeg er den eneste der skal bruge transport på den slags tidspunkter! Hvad med de ældre, der ikke kan køre bil?
For at ridse transportsituationen for St. Brøndum - en by med ca 230 indbyggere - op;
Rute 380:
Hverdag:
- 4 100% sikre afgange - to om morgenen, og to om eftermiddagen, i henhold til ringetiderne på Skørping Skole.
- 2 afgange, hvor man aldrig kan være 100% sikker på, om bussen kommer, eller om den skyder genvej, udenom St. Brøndum. Disse ligger om eftermiddagen, i henhold til ringetiderne på Skørping Skole.
- Teletaxi om morgenen mellem 6 og 7, og om eftermiddagen mellem 15.30 og 18.
Weekender: Intet
Rute 381:
Hverdag:
- 8 faste afgange, tre om morgenen, fem om eftermiddagen, i henhold til mødetiderne på Hellum og Terndrup Skoler.
Weekender: Intet
Jeg er stadig i tvivl om, hvad jeg gør i den ordinære sommerferie, hvis den klassificeres som weekend.
Til sammenligning var der for blot et halvt år siden otte faste ruter på rute 380, og telebetjening til og med klokken 22 om aftenen - og fra 10 til 19 i weekenderne. Rute 381 ved jeg ikke noget om, den kører ikke de steder hvor jeg skal hen.
Det KAN da ikke være meningen at man i dagens Danmark skal spises af med den slags?!? Man sparer jo ikke engang det vilde ved ikke at opretholde en teletaxiservice - for de faste afgange er egentlig ligegyldige - teletaxierne serviceres jo bare af folk der alligevel skal være standby til andre teletaxi-ruter i Himmerland.
Med al den snak om decentralisering - også under den nye kommunalreform - både fra stat, amt og kommune, synes jeg det er grotesk!
(Hele svadaen ovenfor er sandsynligvis dræbende kedelig læsning, men jeg skulle bare ud med min galde...)
Aslak Vind
May 28 2005, 13:46
Nej det er ikke dræbende kedeligt, er selv opvokset i et såkaldt marginalområde, hvor den eneste transportmulighed for skolebussen, en gammel ustabil møgspand hvor man kunne vejen igennem gulvet. Og den kørte kl 8 og 9, og det var så det
Hvad de gamle der iøvrigt ikke kunne få pusselankerne op i den gamle antikke bus fordi det ikke var en fin lavgulvsbus, så gjorde var sådan set ikke det offentliges problem ?
No wonder at jeg er fortaler for privatbilismen, uanset de miljømæssige implikationer !
LEVE egoismen :roll:
Mirovich
May 30 2005, 20:48
Nu er jeg godt nok træt af kopibeskyttede CD'er det burde simpelthen forbydes ved lov! Jeg har lige investeret i D-A-D's Scare yourself og har gået en hel dag og bare ventet på at sætte den i cd-afspilleren. Og hvad sker der så? Den vil fanme ikke spille lortet fordi det er F**king kopibeskyttet! Er beskyttelsen til for at forhindre at man kan afspille cd'en på cd-afspillere man kan købe andre steder end Føtex! Øv nogle idioter at lave sådan en gang pis. Det er lige før jeg har lyst til at trappe op på EMI's hovekvarter og smide Cd'en i hovedt på den første person der bæger et EMI skilt og så vil det glæde mig ufatteligt meget hvis det virkelig gjorde ondt!
Okay jeg har haft en MAX skoddag og dette hjælper bare så lidt på det at jeg er edder spændt!
Nu er der så ikke andet for end at jeg må kpoiere den over på en anden CD (hvilket er muligt) og på den måde få adgang til musikken på min egen cd.afspiller. Næste gang så burde de skrive med stor bogstaver at: Denne CD er kopibeksyttet og kan derfor ikke afspilles på alle afspillere. Og så burde den kun koste en 50'er da man ikke kan være sikker på at den fungere netop hos en selv.
Jeg er sur på min NAD DVD afspiller fordi den ikke vil spille brændte CDer, som jeg har downloadet fra Itunes... Men jeg har været sur på den i et stykke tid.
Kan huske at jeg betalte 5000 kr for den afspiller i ruderkongens tid. Et fuldstændigt vanvittigt højt beløb for en daværende 12 årig dreng der tjente 200kr i lommepenge om måneden. :roll:
... men jeg kunne BARE ikke leve uden det der revolutionerende filmmedie med et sindsygt skarpt billede, hvor det også var muligt at få biograflyd udover Dolby Surround og prologic, som man kunne presse en vhs´er til at yde med en god forstærker.
Gilles
May 30 2005, 21:01
Samt i øvrigt kan ødelægge de afspillere den virker på efter hvad jeg har hørt.
Aslak Vind
May 30 2005, 21:04
Jeg måtte opgive at høre Norah Jones på jobbet i dag, CD drevet i min arbejdspc nægtede at afspille den kopisikrede CD. Skidegodt, god ide at sælge mig noget som ikke kan afspilles på min State of the Art afspiller hjemme, ej heller på jobbet..
Hrmmm
Hvis de det de cd'er som er beskyttet ved hjælp af en gennemsigtig stribe i kanten af cd'en, kan denne dyrt udviklede kopisikring fjernes ved hjælp af en sort sprittus så vidt jeg husker!
HYGGE
XerXes
May 31 2005, 09:04
Og i øvrigt fungerer kopibeskyttelsen ikke. Købte også D-A-D's nye album i onsdags og jeg ripper konsekvent alt mit musik til MP3 (okay, jeg burde nok bruge OGG). Jeg plejer at bruge programmet
CDex, det er gratis - open source, hvis man interesserer sig for den slags - og ganske let at bruge. Til dato har det aldrig brokket sig det mindste over en kopibeskyttet cd.
Så Mir, hvis ikke du synes det er for besværligt kan du jo rippe cd'en med CDex og så brænde numrene ned. Så tror jeg du kan afspille den :-)
Det er dog stadig komplet tumpet med den kopibeskyttelse. Det er jo kun til gene for os, der har købt cd'en.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.