Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Brokketråd
Safetycar.dk > Offtopic > Offtopic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
Niklas
Lorteuge... Cyklens gear ryger, jeg var syg i går, bundkortet i min laptop ryger, og jeg har ingen penge..
Desuden er garantien også udløbet på laptoppen - så jeg ved sgu ikke lige hvad jeg skal gøre der. Ydermere har banken fucket renterne på min konto op - så jeg har ikke fået så meget i rente som jeg burde have fået.. Havde de ikke gjort krumspring, så havde jeg haft penge til en computer i januar.
Smash
Lorte danske vej-forhold. Rydningen er elendig og bilisterne kan ikke finde ud af at køre bare der er 5 snefnug i luften.
Mr_Scooby
QUOTE (Smash @ Dec 22 2009, 20:40) *
Lorte danske vej-forhold. Rydningen er elendig og bilisterne kan ikke finde ud af at køre bare der er 5 snefnug i luften.

Get use to it or buy a Scooby ;-)
F14ever
QUOTE (Smash @ Dec 22 2009, 20:40) *

Jeg må også indrømme jeg er ekstremt skuffet over standarden af snerydning i Århus og omegn. Nu kommer jeg fra landet og regnede da ikke med det var her man fandt det bedste snerydning i DK men jeg har åbenbart taget fejl...
Aslak Vind
QUOTE (Mr_Scooby @ Dec 22 2009, 21:09) *

Hvor er der en Like knap biggrin.gif
Midnatsluskeren
QUOTE (Mr_Scooby @ Dec 22 2009, 21:09) *

eller bare en gammel bil uden ESP...
har nydt! at køre sidelæns til og fra arbejde biggrin.gif

(inklusiv broadside rundt om kgs nytorv klokken høns om morgenen...)
Jazz
QUOTE (Midnatsluskeren @ Dec 30 2009, 18:42) *
eller bare en gammel bil uden ESP...
har nydt! at køre sidelæns til og fra arbejde biggrin.gif

(inklusiv broadside rundt om kgs nytorv klokken høns om morgenen...)

Eller ESP der kan slås fra - Hvor er det irriterende!!
Niklas
For det er jo nemt at skrive en stil - specielt når læreren helt underkender enhver eksistens af 2.g, og dømmer direkte efter det de har i 3.g! Kvajpande!

angry.gif
Rubyto
QUOTE (Rubyto @ Dec 1 2009, 13:35) *
Nu er jeg ved at være træt af DBS/bane.dk Signalarbejde på Hillerød banen... min daglige rejsetid er steget med op over 40 min ekstra.... dem kunne jeg sku bruge mere brugbart på min datter!
Og så når man ved at samme strækning bliver ramt igen i løbet af foråret når de igen skal til at lave signaler (den skal opdateres)...

iøvrigt er DSB smarte, de laver en rejsegaranti ordning som intet er værd, da de jo nu går ud fra "nødkøreplanen" grrrrrrr

Nu vi er igang med at kritisere; Hvorfor fanden kan man ikke få tilsendt cykel periodekort sammen med ens abbonomentkort (periodekort).... så man skal alligevel ind i DBS kiosken og købe kort! Ufleksibelt! Grrrrrr

Ps - Mange lokofører er nu blevet gode til at give forklaringer på hvad der sker........og overstående er altså ikke en angreb på dem......

Denne del burde egentlig stå i glædestråden
jubiiiiiiiiiiiii fik idag rejsekompensation for de 45< min ekstra rejsetid jeg havde dagligt før jul...... Jeg blev beriget med hele 71,-kr......

ps - jeg har et 1½ måneders cykelkort til s-tog til salg, den der slår til hurtigt kan få den for 200,- kr.......*

*Har i min mailbakke en kladde forslagsbrev til DSB liggende, hvori jeg var ved at forfatte et humoristisk brev ang. periodekort på abbonement (dvs. få den tilsendt) og det at man skulle på stationen og købe cykel-kort alligevel...
Spørgsmålet er hvorfor fanden DSB ikke lavede denne nye ordning med at Cykel kan komme gratis med til at være gældene pr. f.eks 1 januar der er lige efter en ferie - og ikke nu 7 dage efter man har købt kortet...

Suk nu glæder jeg mig til cykel overrendte tog, så man alligevel ikke kan få cyklen med

Jens
Hvis du råber højt og længe nok af dem nede på stationen burde du kunne få dine penge igen for cykelkortet.
Niklas
Så røg strømforsyningen til min MSI Wind.. Så afgjort sidste gang jeg låner noget ud til nogen.
miklarsen
Skabte forsinkelse og et chok i livet på mig selv på Køge Bugt-fingeren i dag.

Kørte en Linie E fra Køge mod Hillerød, da min ene togcomputer midt imellem Solrød og Karslunde siger: "Strømaftager over kørerledning."

Det betyder på normalt dansk, at vi har et køreledningsnedfald. Så jeg knalder nødstoppet i for ikke at rive flere kilometer køreledning ned, hvis uheldet skulle være ude.

Kalder så op til vores fjernstyringscentral for at informere om problemet og gud hjælpe mig, om de ikke spørger om jeg vil ud og kigge på det. Nej det kan de tro jeg ikke vil. Hvis køreledningen er faldet ned, så skal jeg ikke ud til en køreledning med 1650 v jævnspænding. Så de måtte pænt ringe til kørestrømscentralen og checke op på større kørestrømsudfald, men det var der ikke.

Så efter et par minutters stilstand kunne jeg hæve den strømaftager, der ikke stod som værende et problem, og så måtte jeg rulle til Karslunde før jeg kunne hæve den strømaftager, der havde skabt advarslen. Det kostede alt i alt en forsinkelse på ni minutter, da toget nåede Hovedbanegården, hvor linie B og så C lige var kørt. Det betød lavere hastighed hele vejen frem til Holte, hvor der igen var fri bane. Resultatet var, at næste E'er kørte to minutter efter mig fra Holte til Hillerød.

Ikke den fedeste måde at starte dagen på.
Rubyto
Er det dig de kalder Trulli train ude i byen wink.gif

Skidt vi pendlere på "Nordbanen" tilgiver jer wink.gif

ps: mit tog kl lidt over (ca 20 min over) seks gik planmæssigt fra Hellerup, så det var ikke det tog jeg var med...
PPs: hvis du ser en cyklist (racer) i meget "vejarbejder" orange kedeldragt, må du lige hilse på næste gang..... wink.gif

mvh
Torben

QUOTE (miklarsen @ Jan 21 2010, 17:53) *
Skabte forsinkelse og et chok i livet på mig selv på Køge Bugt-fingeren i dag.

Kørte en Linie E fra Køge mod Hillerød, da min ene togcomputer midt imellem Solrød og Karslunde siger: "Strømaftager over kørerledning."

Det betyder på normalt dansk, at vi har et køreledningsnedfald. Så jeg knalder nødstoppet i for ikke at rive flere kilometer køreledning ned, hvis uheldet skulle være ude.

Kalder så op til vores fjernstyringscentral for at informere om problemet og gud hjælpe mig, om de ikke spørger om jeg vil ud og kigge på det. Nej det kan de tro jeg ikke vil. Hvis køreledningen er faldet ned, så skal jeg ikke ud til en køreledning med 1650 v jævnspænding. Så de måtte pænt ringe til kørestrømscentralen og checke op på større kørestrømsudfald, men det var der ikke.

Så efter et par minutters stilstand kunne jeg hæve den strømaftager, der ikke stod som værende et problem, og så måtte jeg rulle til Karslunde før jeg kunne hæve den strømaftager, der havde skabt advarslen. Det kostede alt i alt en forsinkelse på ni minutter, da toget nåede Hovedbanegården, hvor linie B og så C lige var kørt. Det betød lavere hastighed hele vejen frem til Holte, hvor der igen var fri bane. Resultatet var, at næste E'er kørte to minutter efter mig fra Holte til Hillerød.

Ikke den fedeste måde at starte dagen på.

Jens
God damn it jeg er træt af PC vs. Mac.
Kan alle jer fucking PC retards ikke fatte at man kan præcis det samme (undtagen spil og ligegyldigt niche-lort).
Bare fordi der er en million milliard tekst editors til windows og 1000 til Mac betyder det ikke at windows er bedre.
iPhone er en lortetelefon fordi... Den kan ikke Flash. Eller den er for dyr, eller 1000 andre latterlige substansløse grunde.
iPad er for dyr selv om den kun koster det dobbelte af en iPod Touch for 4x skærmareal, bedre hastighed og dobbelt batterilevetid. Den mangler også Flash, USB port, kamera og et rigtigt tastatur, så INGEN køber den. EVER. Rent faktisk vil den være med til at sælge Windows 7 tablets fordi den er så fucking ubrugelig!!!
Den eneste grund til at Java ikke er dødt endnu, er markedet for almindelige mobiltelefoner, der skal kunne køre det lort de reklamerer med på MTV. Flash har allerede et ben i graven, og jeg står i første række for at skubbe på. HTML5 video er dødsstødet.
iPad har ikke USB port fordi iPad er en videreudvikling af iPod Touch, og det er ikke trivielt at skabe softwaren så brugerfladen bliver lige så let at bruge, når man kan smide 16GB USB stick i, fuld af en kæmpe losseplads revl og krat uden hovede og hale.
Nej der er ikke multitasking. Multitasking er for nørder og iPad er til din mor! Og jo, for helvede du kan høre din lortemusik mens du surfer. Eller netradio hvis du vil det.
Ja, jeg har betalt dobbelt så meget for min Mac som du har betalt for din PC. Min Mac er også ca. 1000 gange mere lækker at se på og røre ved, og vejer og fylder det halve. Derudover medfølger Mac OS X. Betyder det at jeg smider penge ud af vinduet, eller er du måske bare en jaloux nar? Janteloven er for sej. Hvis Janteloven kunne være med i X Factor, ville den vinde med 99% af stemmerne. Nej, jeg ser ikke X Factor.
Jeg har valgt en Mac fordi jeg syntes det er bedre. Jeg er hamrende ligeglad med din mening, jeg gider bare ikke høre på dit elitære* pis. Skrub ned til Elgiganten og køb din PC, jeg er røvligeglad, lad mig da bare være i fred. Jeg går ikke og rakker ned på den spand lort du har købt med Medion logo på, som de kalder en "bærbar". Bærbar my ass. Slæbbar. Og så er der netbooks. Jeg fatter ikke man kan få noget produktivt lavet på en så lille skærm. Det betyder dog ikke at jeg rakker ned på dem der har købt en. Dem om det. Det rører mig ikke en flyvende fis, så længe det ikke er mig der skal leve med det.
HP har lavet modellen Envy, som skal konkurrere mod Apple... Den koster fra 11700,- på EDBpriser, 300kr mindre end en MacBook Pro. Ej, hov. Måske er der en grund til at Apples produkter koster det de gør?
Den anden dag, efter forelæsningen, stillede jeg min taske, med computer og tunger bøger, op på det skrå bord mens jeg tog jakke på. Den faldt selvfølgelig på gulvet, med computeren nederst. Det var vel fra en højde på en lille meters penge. Computeren bøjede en smule. What to do? Vi bøjer den da bare tilbage! Hvis den nu havde været lavet af plastic, så var det sansynligvis smadret, og jeg skulle nok have ledt efter en ny. Sidst jeg tjekkede hænger reservedele ikke på træerne til 3 år gamle laptops.
Jeg har en ven der er negativ over at Apple spiser hans venner. Han siger de bliver "smug" (engelsk) når de får en Mac. Jeg kender følelsen. Jeg fik den. Hver. Eneste. Dag. Det første år, efter jeg var skiftet til Mac. Jeg forstår ikke hvordan man kan undgå at overveje om det måske virkelig er bedre, det der de alle sammen går over til, medmindre man illuderer sig selv til at tro at det er bullshit. Hvor fedt er det?
App store er noget lort, fordi hans ven købte en mac (brugt, meget billigt,) og lavede to amatøragtige programmer der ikke solgte. NEWSFLASH: Det er ikke anderledes end at lave et website og så bare vente på at der kommer brugere. It ain't gonna happen. Det er ikke nok at lave et program. Det skal være fedt, OG der skal skabes omtale, på den ene eller den anden måde. Med 100.000 programmer i butikken er chancen for, at en potentiel kunde ser hans program minimal. Men nej, Apple, iPhone mv. er noget lort, fordi hans ven spildte et par tusinde og noget fritid på at lave et par programmer. Jeg kommer til at tænke på "If at first you don't succeed, try, try again." Jeg ved ikke hvad fanden han forventer. Man lægger sit program ud, og kunderne slås om at få lov til at købe det først?

Fuck negativitet og dem der spreder den. Positivitet styrer!
Jeg har valgt Apple, and you care why?

* Normalt er det Mac-freaks der beskyldes for at være elitære... lolwut?

Disclosure:
* Jeg er fan af Steve Jobs, uagtet at han er et røvhul.
* Jeg savler ikke uhæmmet over en iPad, og har ingen planer om indkøb af en sådan.
* Min stationære Mac er 2 år gammel, bærbaren er 3. De skal ikke udskiftes foreløbig.
Smash
QUOTE (Jens @ Feb 3 2010, 16:45) *
HP har lavet modellen Envy, som skal konkurrere mod Apple... Den koster fra 11700,- på EDBpriser, 300kr mindre end en MacBook Pro. Ej, hov. Måske er der en grund til at Apples produkter koster det de gør?

Ja, Apple går efter at få dobbelt så stor egenkapital som Microsoft laugh.gif
Boye
QUOTE (Jens @ Feb 3 2010, 16:45) *
God damn it jeg er træt af PC vs. Mac.
Kan alle jer fucking PC retards ikke fatte at man kan præcis det samme (undtagen spil og ligegyldigt niche-lort).

Hvis du virkelig er hamrende ligeglad med andres mening, hvad er det så du er så sur over?

Der findes computere til ethvert formål for nogen er en Mac til det bedste valg, for andre en PC. Måske er en Ferrari F430 en ganske lækker bil, men det gør den ikke til en særlig god mejetærsker

Og nej, hverken Flash eller Netbooks vil uddø bare fordi Mr. Jobs ikke kan tjene penge på dem
temty
manden var mega fuld -forhåbentligt?
Jazz
Totalt grineren indlæg Jens - Er virkelig i tvivl om du mener der seriøst??

- Hvis du er så træt at PC vs Mac, hvorfor så lave et indlæg om det?
- Generelt mener jeg at folk der er nød til at kalde sine mostandere for navne (som retards) allerede har tabt en evt diskussion.
- Du er ligeglad med vores mening, men vi skal da lige høre din - LOL
- "Jeg går ikke og rakker ned på den spand lort du har købt" - Øhhh jo du gør wink.gif
- Apple er overprised på samme måde som B&O fordi du betaler for designet. Envy er nøjagtig i samme båd, eller prøver i det mindste at være det.
Jens
1) Det er brokketråden. Hvis jeg ville diskutere lavede jeg en tråd om det.
2) Det er fanatikerne (på begge sider egentlig) jeg kalder retards, ikke den almindelige bruger.
3) Igen, det er brokketråden.
4) Jeg har en mening, jeg ytrer den normalt ikke. Jeg brokker mig i brokketråden så dem jeg omgiver mig med slipper wink.gif
5) Præcis.

Noter venligst også at jeg ikke hader PC'ere, jeg har blot valgt en Mac. Der er mange for hvem det bedste valg er en PC, og fred være med det. Det er dem der irrationelt vælger [PC/Mac], og derefter mener at de har Det Bedste™, og at [det andet] derfor nødvendigvis må være lort, jeg er irriteret over.

QUOTE (Boye @ Feb 3 2010, 23:38) *
Og nej, hverken Flash eller Netbooks vil uddø bare fordi Mr. Jobs ikke kan tjene penge på dem

Det der bruger Flash mest er video. Når det bliver til HTML5 video vil en stor del af Flash's brugerbase være tabt. Ting tager tid.
Jeg har intet sagt om at netbooks vil dø. Der er mange grunde til at have en.
Boye
QUOTE (Jens @ Feb 4 2010, 12:25) *
2) Det er fanatikerne (på begge sider egentlig) jeg kalder retards, ikke den almindelige bruger.

Skal man tolke det som en selverkendelse? laugh.gif
frederik-
@Jens: Det er nu næsten værre at alle er begyndt at rende rundt med et Apple produkt. Jeg sidder på CBS' bibliotek og kan lige se 6 laptops rundt om mig, 4 af dem er fra Apple. WTF. Det sjove forbundet ved Mac's forsvinder. Det gælder alt fra diskussionen om hvorvidt PC'ere er noget lort (ja) til blæreriet ved alle de fede funktioner på vores Mac.

Dammit.
Boye
QUOTE (frederik- @ Feb 8 2010, 09:50) *
@Jens: Det er nu næsten værre at alle er begyndt at rende rundt med et Apple produkt. Jeg sidder på CBS' bibliotek og kan lige se 6 laptops rundt om mig, 4 af dem er fra Apple. WTF. Det sjove forbundet ved Mac's forsvinder. Det gælder alt fra diskussionen om hvorvidt PC'ere er noget lort (ja) til blæreriet ved alle de fede funktioner på vores Mac.

Dammit.

Kender det godt, på kontoret har jeg udsigt til 3 iMacs, 2 MacBook Pro, 4 iPhone 3Gs og 3 Cinema Displays. Herhjemme er der dog kun en Powerbook, iPhone og en veteran iMac (G3 med touchscreen) smile.gif
Smash
Virkelighedens "Trulli trains". Grrrrrrrr!

Selvom der ligger lidt sne kan man sagtens køre mere end 30km/t uden det uforsvarligt. Hvis/når I er bange for at køre bil, så lad den stå derhjemme!
Og når I så bliver overhalet (uden man overtræder fartgrænserne) så lad være med at dytte og bruge det lange lys. Bare pas Jeres egen kørsel, så skal jeg nok suse forbi Jer uden der sker Jer eller mig noget.

Klaphatte!
Jazz
QUOTE (Smash @ Feb 23 2010, 13:35) *
Virkelighedens "Trulli trains". Grrrrrrrr!

Selvom der ligger lidt sne kan man sagtens køre mere end 30km/t uden det uforsvarligt. Hvis/når I er bange for at køre bil, så lad den stå derhjemme!
Og når I så bliver overhalet (uden man overtræder fartgrænserne) så lad være med at dytte og bruge det lange lys. Bare pas Jeres egen kørsel, så skal jeg nok suse forbi Jer uden der sker Jer eller mig noget.

Klaphatte!

Ualmindeligt meget enig!!

Du overhalede ikke tilfældigvis en sort Citroen C1 på kongevejen i morges? Med ca. 20 kmt mente han at 150 meter var minimums afstand op til forankørende.

Overvejer en name&shame tråd herinde, så vi kan få sammenlignet nogen nummerplader wink.gif
Smash
Nej, jeg er ikke lige fra den ende af landet. happy.gif
Smash
Og i dag fik jeg så en bule i venstre fordør. Tak kvindelige bilist, hvis du gad bruge spejlene eller kigge bagud, kunne du se jeg holdte bag ved dig (omend der var 3-4 meter). Du havde rigeligt med tid til at opdage mig.

GRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! angry.gif angry.gif angry.gif angry.gif angry.gif
Niklas
Den kæmpeidiot som suger alt net på hele kollegiet.. Det er seriøst så langsomt at man ryger af og på messenger hele tiden, knapperne på safetycar kan dårligt hentes ordentligt heller.... Og boligselskabet er totalt konfliktsky, ergo sker der intet! angry.gif
F14ever
QUOTE (Niklas @ Apr 5 2010, 21:25) *
Den kæmpeidiot som suger alt net på hele kollegiet.. Det er seriøst så langsomt at man ryger af og på messenger hele tiden, knapperne på safetycar kan dårligt hentes ordentligt heller.... Og boligselskabet er totalt konfliktsky, ergo sker der intet! angry.gif

Ja, ping-tider på avg. 400ms til Safetycar.dk tyder på der virkelig er en flaskehals på forbindelsen. Det kan ikke passe du betaler for noget du ikke får. Virker underligt der ikke er en begrænsning på hver enkelts forbindelse.

Det er jo forrykt!
sUhr
Har lige fået en hilsen fra politiets pengemaskine :-(
F14ever
Nu er det længe siden denne tråd har været brugt så der kommer lige et udbrud fra min side!

Århus Kommune og deres "borgerservice"! Ville have søgt boligstøtte i dag og nu hvor det kan gøres online burde det ikke være noget problem. Da jeg først får udfyldt skemaer og vil tjekke, at alt er som det skal være, står der nu 1 voksen og 1 barn i husstanden. "..jeg har vel trykket noget forkert..." og gennemgår samtlige oplysninger igen. Alt er korrekt, men der står stadig 1 voksen og 1 barn. Ringer til Borgerservice og spørger dem hvad jeg skal gøre. Får så at vide jeg ikke skal tage hensyn til det, så jeg fortsætter. Efter at have skaffet alle de oplysninger der skal til og uploaded diverse dokumenter kommer vi til underskrivningen. Min kæreste, der netop er flyttet ind, har ingen digital signatur, men dog en såkaldt "fælles pinkode". Denne kan bare ikke bruges her, så det kan ikke lade sig gøre for hende, at skrive under online.

"...jamen så må vi jo gå derhen og aflevere den i stedet for, og udfylde den manuelt". Men det er så heller ikke muligt. Der er alle oplysninger der skal gives omkring boligen ikke mulige at indhente via BRR, så de skal indtastes. Dette skal gøres af ejeren af boligen (mine forældre), men de kører da ikke til Århus for at gøre sådanne ting! Dvs. det er ikke muligt at aflevere på Borgerservice alligevel!

Så nu jeg har fået bestilt en NemID til min kæreste, så det må vel lykkedes på en eller anden måde!
angry.gif

Niklas
Forsikringsselskaberne - jamen bliver de dog aldrig klogere?

En af mine kammerater har sin Subaru Legacy forsikret til 5500 årligt, og har med sine tidligere biler heller ikke givet over 10.000 kroner årligt overhovedet. En E30'er som 20-årig - jamen den skal da koste 9200,-. Fornuftig pris, for de skulle angiveligt sætte prisen efter bilens vægt.

Jeg prøver så i dag at ringe til selvsamme forsikringsselskab og spørger til en '92 Honda Civic 1.5 LSI, hvilket må siges at være en rimeligt ufarlig bil, og stadig JDM nok til jeg gerne vil ses i den..

Der er ikke andre måder at sige det på - 37200,- årligt i ansvar.. Syv og tredive tusinde to hundrede kroner...
Kan jo køre til Nürburgring og vælte autoværnet næsten tre gange hver sommer for den forsikring!

Hilsen en noget muggen Niklas, der nu seriøst overvejer sin fremtid som organdonor/motorcyklist eller hvad man nu kalder den slags.
Allan
Snak evt. med Alka og hør om prisen hvis du tager "Respekt for fart".

Der er ikke nogen vej uden om dyre præmier i starten, men den bil burde kunne fås til under 10k i præmie som nybilist.

Jeg har forsikret min 206 GTi (farlig) til 3.200,- (ansvar) hos GF-Bornholm, hvilket må siges at være rigtig billigt for en 23-årig!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.