JohnPlayer
Nov 1 2006, 08:07
(Aslak Vind)
Har glemt at lukke vinduet i lejligheden, naturligvis det vindue i stuen lige ved siden af min brandnye sofa!
"Skidesmart" når det regner så voldsomt som det har gjort idag..
Håber du husker at lukke døren i dag. I dette stormvejr risikerer du at sofaen flyver helt op i alteret med det stormvejr, der netop har lagt sin klamme hånd på hovedstadsområdet.
//JP
Aslak Vind
Nov 1 2006, 08:38
(JohnPlayer)
(Aslak Vind)
Har glemt at lukke vinduet i lejligheden, naturligvis det vindue i stuen lige ved siden af min brandnye sofa!
"Skidesmart" når det regner så voldsomt som det har gjort idag..
Håber du husker at lukke døren i dag. I dette stormvejr risikerer du at sofaen flyver helt op i alteret med det stormvejr, der netop har lagt sin klamme hånd på hovedstadsområdet.
//JP
Ja for S...
Så ud over vandet her til morgen, kunne se vindpustene bane sig vej udover bølgetoppene fra mit vindue. Det kalder jeg efterår
Alteret MÅ bare ikke gå i stykker
Aslak Vind
Nov 1 2006, 10:22
GOD fornøjelse med den udendørs del af MTV Music Awrds i snevejret
JohnPlayer
Nov 1 2006, 10:40
(Aslak Vind)
GOD fornøjelse med den udendørs del af MTV Music Awrds i snevejret

Jeg må indrømme at jeg morer mig bravt over de sidste dage at have læst i pressen, at man har inviteret modeller fra nogle af de store bureauer. Samt at man har lavet casting på resten, så der kun kommer lækre københavnere på skærmen når det bliver vist.
Vel at mærke totalt vindblæste og gennemblødte lækre københavnere. Som allesammen selvfølgelig har taget for lidt tøj på.
Så hellere sidde hjemme bag skærmen og nyde og varm kop mokka, mens man sidder og hygger sig over synet af lækre gennemblødte tenagemodeller, der troede de skulle have en rigtig god aften på Rådhuspladsen.
//JP
MrVejle
Nov 1 2006, 10:48
Det må da give de perfekte forhold til det helt store "nipples" show....
JohnPlayer
Nov 1 2006, 10:49
Nå ja - det er jo en brokketråd, så jeg vil lige supplere med et enkelt surt opstød.
Det er simpelthen skammeligt at taxachaufførerne i København så meget som overvejede at lave en blokade af MTV Music Awards.
De sidste mange år, har man et utal af gange siddet ved siden af en taxachauffør, som brokkede sig over at der aldrig var nok at lave. Alt for få kunder og alt for mange taxier. Det lyttede hyrevognsnævnet så til og begrænsede antallet af bevillinger. Færre vogne og aldrig til at få fat i en vogn som kunde. Hurra! De fik deres vilje og vi kunder skal som oftest vente over et kvarter på en vogn.
Men i kraft af at de har fået begrænset bevillingerne, så skal de saftsprøjtemig ikke brokke sig over, at der bliver lavet alternativer så der er folk bag rattet i limo'erne i det mindste.
Og er der så mange problemer med at det er såkaldt uuddannede folk i limoerne, så kan vi jo bare hive folk ind fra Skånes Taxi - alle københavnske taxichaufførers kæphest. SÅ KAN DE LÆRE DET!
//JP
Aslak Vind
Nov 1 2006, 13:12
Vores kontor ligger lige ved siden af Københavns nyeste og et af de fineste hoteller. Med det resultat at vi ikke kan parkere udenfor, vi må knapt nok være der og det vrimler frem og tilbage med politibiler, eskorter og sikkerhedshysteri..
Personligt glæder jeg mig til at MTV er færdige med deres show..
JohnPlayer
Nov 1 2006, 13:24
(Aslak Vind)
Vores kontor ligger lige ved siden af Københavns nyeste og et af de fineste hoteller. Med det resultat at vi ikke kan parkere udenfor, vi må knapt nok være der og det vrimler frem og tilbage med politibiler, eskorter og sikkerhedshysteri..
Personligt glæder jeg mig til at MTV er færdige med deres show..
Hvad er det for'n et hotel? Min knægt er fuldstændig vild med alt med roterende blå blink på taget for tiden. Så jeg er på jagt efter alle former for åben hus arrangementer m.m. hvor der er mulighed for lidt horn og lamper.
//JP
Aslak Vind
Nov 1 2006, 13:39
Copenhagen Island Hotel
Men det kommer lidt i stød, når VIP´s skal ud og hjem. Ellers er der nogenlunde roligt og kører der bare en emsig æggeskal rundt..
Skal lille Junior læres op til at køre Safetycar?
JohnPlayer
Nov 1 2006, 13:46
I første omgang skal han bare læres op til at lammetæve tvillingerne Watt i gokart. At det så sikkert kommer til at foregå med blåt blink, for at få dem til at flytte sig, når de skal tages med en omgang, er en anden sag ;-)
//JP
Dichmann
Nov 1 2006, 15:50
nattevagter på plejehjemmet... kæft det er nederen.. især med en vigtig job samtale imorgen, betyder det, at jeg maksimalt får 5 timers søvn imorgen inden job samtalen... ØV. samtidigt når jeg ikke at hvile nok ud.... surt surt surt
Æ Opel Mann
Nov 1 2006, 18:17
Jeg vil gerne brokke mig over vejret. Jeg har intet imod det sner og er kold, men fandme ikke om jeg skal have modvind alle 5 km i skole, hvor jeg vel og mærke skal køre ned af bakke hele vejen. Tror aldrig jeg har frosset så meget, af at være ude i små 20 min.
Mirovich
Nov 1 2006, 22:54
Er igang med et cykelprojekt på skolen og fuck hvor er jeg bare træt af det møg! Jeg har virkelig lyst til at smide med et eller andet :twisted:
Tror i første omgang jeg nøjes med at gå hjem og i seng - det med at arbejde fra 9-24 flere dage i træk er ikke noget jeg er så god til - det er bare surt at man bliver nød til det får at kunne nå deadlinen.
Så lige nu er jeg bare sur, tvær og har mest lyst til at sove rigtig meget.
Dichmann
Nov 3 2006, 19:49
(Mirovich)
Er igang med et cykelprojekt på skolen og fuck hvor er jeg bare træt af det møg! Jeg har virkelig lyst til at smide med et eller andet :twisted:
Tror i første omgang jeg nøjes med at gå hjem og i seng - det med at arbejde fra 9-24 flere dage i træk er ikke noget jeg er så god til - det er bare surt at man bliver nød til det får at kunne nå deadlinen.
Så lige nu er jeg bare sur, tvær og har mest lyst til at sove rigtig meget.
årh cykelprojekt... nice... det er fedt at rode med cykler... også selv om du og jeg ikke måske roder med helt det samme
Mirovich
Nov 4 2006, 14:26
Det går heldigvis bedre med mit projekt - har fået stort set alle mine dele og er godt igang med at få stellet gjort klar til maling.
Hvilke cykler roder du da med?
Dichmann
Nov 6 2006, 11:37
(Mirovich)
Det går heldigvis bedre med mit projekt - har fået stort set alle mine dele og er godt igang med at få stellet gjort klar til maling.
Hvilke cykler roder du da med?
mine egne og familiens... I øjeblikket har jeg gang i en større renovering af den gamle MTB... kun stel, skiftere, fælge og dæk bliver genbrugt...
ellers består det mest af vedligeghold.. med en årlig disassembly-cleaning-lubricating og reassembly... det hygger jeg mig meget med
Aslak Vind
Dec 1 2006, 16:57
Overarbejde mandag
Overarbejde tirsdag
Overarbejde onsdag
Overarbejde torsdag
.... Og nu sidder jeg her f*** igen, fredag aften.. :roll:
Aslak Vind
Dec 6 2006, 18:09
For /#E"&(/E¤E da også..
Er det mig der ikke har læst det med småt, når jeg handler med Amazon.com?
Jeg var på posthuset for få minutter siden, hentede et par CD skiver, og så fik jeg Fa... en bon på 192,- kroner for fortoldning???
Absolut sidste gang jeg handler der :evil:
miklarsen
Dec 6 2006, 18:45
Aslak. Du er en klovn

Her skal du trække på smilebåndet og sige, så har jeg lært af det. Det jeg mener er, at Amazon.com sender fra USA. Derfor er chancerne for, at du skal betale told ret store.
Handler du i stedet hos .co.uk eller .de så handler du indenfor Europas grænser, og så skal man virkelig være uheldig, hvis man skal betale told.
Jeg handler alt for mange dvd film fra udenlandske sites, og jeg har kun måtte betale told en gang. Men for at svare på dit spørgsmål, så ja.
Det er dig, der ikke har læst det med småt.
Mr_Scooby
Dec 6 2006, 21:11
(miklarsen)
Handler du i stedet hos .co.uk eller .de så handler du indenfor Europas grænser, og så skal man virkelig være uheldig, hvis man skal betale told.
Der findes ikke told indenfor EU's grænser - allerhøjest importmoms ;-)
miklarsen
Dec 6 2006, 21:20
Det skulle man tro, men det passer nu ikke Scoobs
Da jeg bestilte Joey season 1 fra play.com (ikke play.us), så blev den belagt med told. Grunden til dette var, at ikke alle øer i Storbritannien går ind under EU. Af samme grund får man en advarsel, når man bestiller varer fra Duke Video (Isle of Man) omkring risikoen for told.
Så den holder ikke helt.
Mr_Scooby
Dec 6 2006, 21:29
(miklarsen)
Det skulle man tro, men det passer nu ikke Scoobs
Da jeg bestilte Joey season 1 fra play.com (ikke play.us), så blev den belagt med told. Grunden til dette var, at ikke alle øer i Storbritannien går ind under EU. Af samme grund får man en advarsel, når man bestiller varer fra Duke Video (Isle of Man) omkring risikoen for told.
Så den holder ikke helt.
OK - takker Mik ;-) så blev jeg det klogere i dag
Aslak Vind
Dec 10 2006, 10:13
Hvis der er nogen der undrer sig over mit nye piratlook, så skyldes vores kantines solide og koldthævede rundstykker, der vandt kampen mod mine skøre, gamle tænder! Syntes godt nok også at det knasede så godt
Så nu mangler jeg en hjørnetand... :roll:
Det morede folk sig meget over til julefrokosten....
Aslak Vind
Dec 28 2006, 08:06
At bo i en lejlighed, hvor nogle af vinduerne ikke kan pudses :cry:
MrVejle
Jan 12 2007, 10:41
Skulle have været opereret i det ene knæ klokken 11.00 i dag. Klokken 09.25 ringer de og aflyser og kan i stedet få en tid 16. Februar..... Naturligvis havde jeg nået at tage de udleverede smertestillende/sløvende piller, så nu kan jeg gå rundt i en tåge resten af dagen.
Vi har en sygeforsikring på arbejde, som jeg aldrig har brugt. Måske dette ville være en god lejlighed til at få den i spil. Lortedag!!!
miklarsen
Jan 16 2007, 08:19
Kom hjem fra Kina i går aftes. Ville helst være blevet dernede, men penge og overvægt i flyet gjorde, at jeg hellere måtte komme hjem, mens tid var.
Fantastisk land. Boede 8 dage i Beijing og var inde og se et utrolig flot akrobatikshow samt de fleste turistseværdigheder som Den forbudte by, den kinesiske mur m.m.
Nu sidder jeg foran computeren i Danmark og skal vænne mig til at et besøg på McDonalds nu koster 50+ kroner i stedet for de 13-14 kroner det koster i Beijing, benzinpriser der er mere end dobbelt så høje som i Kina, og et folkefærd der ikke er lige så imødekommende overfor udlændinge.
Det eneste fornøjelige er, at jeg nu kan få mere dagligdagsmad og ikke skal frygte at jeg bliver kørt over i hvert lyskryds.
Aslak Vind
Jan 17 2007, 07:05
Velkommen hjem Miklarsen
Jeg skal for min del lige for husfredens skyld gøre opmærksom på, at jeg igår fik det grå papir udleveret i banken. Så hvis jeg er lidt småhidsig og konfronterende, hvilket jeg skal prøve selv at undgå, så ved I hvorfor...
Så hvis I har en avisrute eller andet, så sig endelig til. Overvejer at finde en god bænk, og knappe 47 bajere op resten af mine dage :roll:
Midnatsluskeren
Jan 17 2007, 08:33
Det er jeg da ked af at høre.
Hvad skal vi lede efter, hvis du skal være lidt mere specifik?
Op med humøret!
Med den mangel på kvalificeret arbejdskraft der er i de fleste brancher for tiden tror jeg ikke at du skal finde dig for godt til rette på bænken...
MrVejle
Jan 17 2007, 08:49
Det er en rigtig sur situation. Når det så ovenikøbet ikke er vejr til at sidde udenfor og drikke "trøstebajere", så er det jo helt til rotterne.
Hvad med at skifte hest og blive sportsjournalist med motorsport som speciale? Der har du da en pæn portion af forudsætningerne på plads såsom stor viden, kan skrive (meget) kritisk

men velformuleret og velunderbygget.
Niklas
Jan 17 2007, 15:52
Udtur!
Håber du finder ud af noget.
Mirovich
Jan 19 2007, 00:36
Det var en grim en - håber snart du finder noget nyt at kaste dig over.
Mr_Scooby
Jan 19 2007, 02:26
(Aslak Vind)
og knappe 47 bajere op resten af mine dage :roll:
Er du i gang med at planlægge en afkortning af livet ? :wink: Ellers er det sgutte' mange bajere
Aaaaah - det er GAAAAAAAAAZZZZZZZZZZZZZZ
Håber du snart finder en ny arbejdsplads, der kan gøre sig fortjent til din arbejdsindsats
argh, der gik hul på broen til benzintilførselen i hoejre side på min motor. Hvilket resulterede i et (desværre) ret imponerende springvand (til 8kr/l) udover boxeren... der er overraskende meget tryk på det system.... Motorhjaelmen åbner fremad, og naesten lodret op, aligevel naaede benzinstrålen over halvejs op på motorhjaelmen da jeg åbnede den...
Nå, mens jeg venter på at få fingrene i sådan et sæt (brugte) benzinrør/bro/måske injectorer, kan det være at jeg får tid til at vasken den... den trænger vidst til det
Aslak Vind
Feb 24 2007, 09:53
Jeg fatter ikke den danske befolkning..
Man får at vide, at al udkørsel der ikke er STRENGT nødvendigt i mange regioner i landet, SKAL undgås. Hvad gør folk, kører lille Trunte til ridning, på jobbet fordi man er åh så uundværlig og al mulig anden småkørsel, og så sidder genierne naturligvis fast..
Og så har jeg slet ikke nævnt, at folk nu IGEN er begyndt at hamstre gær..
Helt ærligt, hvor svært kan det være.. :roll:
Det sjove er at alle færdselsregler sættes ud af spil i tilfælde af sne. Jeg så igår en mand i en golf præstere at "overhale" 7 biler der holdt for rødt i kryds, ja han fortsatte jo så over det røde lys.
Aslak Vind
Feb 27 2007, 08:29
Nederen at blive hevet ud af sengen, hvor jeg for en gangs skyld skulle nyde at min bedre halvdel havde fri, af en pissesur håndværker og hans lærling.
Noget med et defekt blandingsbatteri.. Fint at han kommer og laver det, men det er godt nok nederen at skulle forlade hendes favn til fordel for sådan et mavesurt brokkehovede. Mit badeværelse blev sat op i oktober, og det smukke blandingsbatteri var derudover udgået.. :?
Nå, så må vi jo tage fat i højlandskaffen for at blive menneske igen :twisted:
Mirovich
Mar 13 2007, 14:42
Efter at have været konstant ramt af forkølelses lignende symptomer siden november sidste år gik jeg i dag til lægen. Diagnosen - Stress. Så er det sket jeg har fået stress og sikke da noget møj. Nu håber jeg at solens tilbagekomst og en mere strukturreret hverdag kan vende skuden.
En faktor der helt sikkert vil give mig en hurtigere helbredelse vil være en Ferrari sejr i Melbourne! :twisted:
Aslak Vind
Mar 13 2007, 14:48
(Mirovich)
Efter at have været konstant ramt af forkølelses lignende symptomer siden november sidste år gik jeg i dag til lægen. Diagnosen - Stress. Så er det sket jeg har fået stress og sikke da noget møj. Nu håber jeg at solens tilbagekomst og en mere strukturreret hverdag kan vende skuden.
En faktor der helt sikkert vil give mig en hurtigere helbredelse vil være en Ferrari sejr i Melbourne! :twisted:
Join the club!
Har været i tørdok siden februar... :?
Mirovich
Mar 13 2007, 14:54
Øv - det er kedeligt at høre.
Det er på ingen måde fedt at være så ugidelig som jeg er nu og at man virkelig skal tage sig sammen for at tage fat på projekterne.
Jeg ønsker dig god bedring.
Niklas
Mar 13 2007, 16:43
Lige en god bunke brok til tråden med samme navn..
Forbandede :evil: :evil: :evil: :evil: pis til en parabol..
Så viser det sig at der er kommet noget conax adgangskontrol (ingen anelse om hvad det er) som spærrer for MotorsTV. Jeg ringer til canaldigital i morgen og hører hvad der sker, ved ikke hvad jeg skal gøre uden Sebring 12H i weekenden!
Hvis nogen af jer ved lidt om paraboler, og hvad problemet kunne være, så kom frit frem!
EDIT:
Har nu fundet ud af at de har flyttet Motors over i en tillægspakke, så nu kan de vride 49,- yderligere ud af os om måneden. Smart tænkt lige op til sæsonstart.. :evil:
Mir: Kan du nærmere beskrive "forkølelseslignende symptomer"? Læser om stress på nettet, men står intet om forkølelse, og jeg er nysgerrig ;-)
Håber i får det bedre. Det er jo ikke ligetil at blive sygemeldt fra uddannelsen pga. stress...
JohnPlayer
Mar 13 2007, 19:09
Hvis jeg absolut skal brokke mig over noget på en dag som i dag, så er det tiden det tager at formattere en 750Gb disk. Den står nu på tredje time og summer.
//JP
(JohnPlayer)
Hvis jeg absolut skal brokke mig over noget på en dag som i dag, så er det tiden det tager at formattere en 750Gb disk. Den står nu på tredje time og summer.
//JP
Jeg har lidt svært ved at have ondt af dig :twisted:
Mirovich
Mar 14 2007, 09:48
(Jens Peter)
Mir: Kan du nærmere beskrive "forkølelseslignende symptomer"? Læser om stress på nettet, men står intet om forkølelse, og jeg er nysgerrig ;-)
Håber i får det bedre. Det er jo ikke ligetil at blive sygemeldt fra uddannelsen pga. stress...
Ondt i halsen, snottet, hoster, bihulebetændelse, ondt i hovedet - det er det jeg roder rundt i. Men jeg har nu heller ingen intention om at holde fri fra studiet, men bare at holde lav profil.
Stress nedsætter immunforsvarets effektivitet og dermed bliver man jo mere modtagelig over for sygdomme. I en influenza/forkølelses tid som denne er det sikkert meget nemmere for alle de grimme vira og bakterier at trænge ind og gøre mig syg.
Ferrari1337
Mar 19 2007, 16:39
Argh problemer i Inventor, men kan ikke skrive nogen form for tekst :evil: hmm så finder man ud af hvorfor microsoft har lavet en update som så har ødelagt inventor evne til at huske simpel text, og hvad skal man gøre for at fikse det? indstallere 3 service packs og 1 hotfix, 2 timer efter virker det så, lorte microsoft :evil:
Aslak Vind
Mar 19 2007, 19:57
Jeg elsker kommunalt ansatte, de ville ikke holde 2 sek i en effektiv drevet privat virksomhed..
Får først en SMS fra en gammel kollega, der løser en konsulentopgave for en kommunal indkøbsfunktion on site; han beretter forarget om hans kontorfælles private, gentagne telefonsamtaler af 5 kvarters længde. Før samme person i sneglefart går til møde om, hvorfor de når så lidt på kontoret.
Dernæst skal jeg selv have fat i en kommunal del af "Borgerservice" i København. Første gang tager ingen telefonen, dernæst bliver jeg væk i telefonsystemet, så røret bare bliver tavst efter at have siddet i kø i 5 minutter..
Slutteligt forsøger receptionisten 5-6 gange i træk at stille mig ned til de respektive medarbejdere på det relevante kontor. Men efter FEM forgæves omstillinger finder jeg ud af, at de arbejdssky elementer har stillet deres telefoner om til hinanden, så man bare løber i ring uden at få fat i andre end ventetoner..
Så nu må jeg prøve igen i morgen. Godt man ikke føler sig til grin for sine egne skattekroner..!
Der er sikkert hårdarbejdende kommunalt ansatte, men de er fandme svære at få i tale.. :evil:
sputnik
Mar 19 2007, 22:20
(Aslak Vind)
Jeg elsker kommunalt ansatte, de ville ikke holde 2 sek i en effektiv drevet privat virksomhed..
Får først en SMS fra en gammel kollega, der løser en konsulentopgave for en kommunal indkøbsfunktion on site; han beretter forarget om hans kontorfælles private, gentagne telefonsamtaler af 5 kvarters længde. Før samme person i sneglefart går til møde om, hvorfor de når så lidt på kontoret.
Dernæst skal jeg selv have fat i en kommunal del af "Borgerservice" i København. Første gang tager ingen telefonen, dernæst bliver jeg væk i telefonsystemet, så røret bare bliver tavst efter at have siddet i kø i 5 minutter..
Slutteligt forsøger receptionisten 5-6 gange i træk at stille mig ned til de respektive medarbejdere på det relevante kontor. Men efter FEM forgæves omstillinger finder jeg ud af, at de arbejdssky elementer har stillet deres telefoner om til hinanden, så man bare løber i ring uden at få fat i andre end ventetoner..
Så nu må jeg prøve igen i morgen. Godt man ikke føler sig til grin for sine egne skattekroner..!
Der er sikkert hårdarbejdende kommunalt ansatte, men de er fandme svære at få i tale.. :evil:
Som lærerstuderende må jeg sige, håber fandme ikke det foregår sådan hvor jeg en gang kommer ud
Men, den offentlige løn er fandme også halvfesen!
John Stevens
Mar 20 2007, 08:17
(sputnik)
...Men, den offentlige løn er fandme også halvfesen!
Se dér er så noget vi kan diskutere rigtigt længe! :-)
For nogle (få) faggrupper, har du helt ret, men for rigtigt mange faggrupper er total-kompensationen slet ikke så ringe som folk går og tror. Hvis du kigger på aspekter som antal arbejdstimer (betalt frokost), div. tillæg, afspaseringsregler/overarbejdsbetaling, jobsikkerhed/ansvar, pension, osv.
Men det er IKKE noget vi bør pryde safetycar.dk med, synes jeg ;-)
John Stevens
Mar 20 2007, 08:18
OG så vil jeg gerne brokke mig.
For det var et indlæg i brokketråden, og jeg havde ellers planer om ALDRIG at poste i den... ØV...
miklarsen
Mar 21 2007, 11:14
Lor**buschauffører
Hvorfor er det, at der altid er strejke hos buschauffører. Det er den mest strejkende arbejdsgruppe i Danmark. De tager en stor del af Danmarks befolkning som gidsler, når de ikke kører.
Jeg måtte op klokken alt for tidligt for at køre konen til stationen for at hun kunne komme med toget fordi bussen valgte ikke at køre. Bare vent til sommervarmen kommer, så bliver der strejket igen. Uanset hvad udfaldet af den kommende overenskomst bliver.
Hvor er det dog også trættende at høre om alle truslerne omkring en ny storkonflikt i medierne igen. På tv var der en forhandler der svarede på et spørgsmål om en storkonflikt, at alle faggrupper måtte stå sammen solidarisk. Mon ikke der er en del faggrupper, som er ret trætte af buschaufførerne og deres sympatistrejker.
Arbejdsgiverne kan jo være fløjtende ligeglade med, hvad forklaringen på, at medarbejderen kommer for sent eller slet ikke kommer er.
Til sommer tror jeg, at jeg vil starte en kampagne med navnet Giv en is til din bussemand for ellers så har vi strejker igen midt i sommerferien.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.