Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Topgear tråden (ny sæson)
Safetycar.dk > Diverse > Gadebiler
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Niklas
Har sjældent rullet så meget rundt på gulvet af grin.. Det stykke med Reliant Robin var GENIALT.
miklarsen
Nyeste afsnit var ganske udemærket. Synes faktisk det klæder programmet, at det er blevet lidt mere laidback.

Synes dog der var for lidt med trackday, når nu temaet for programmet var trackday. Virkede også forkert, at man tog en X-Bow i studiet og så brugte man den slet ikke.

Ganske underholdende at Stig heller ikke kunne styre Reliant Robin.
miklarsen
Sæsonens foreløbig bedste afsnit.

Med en ny topkører på Old reasonable car og en ny på New reasonable car.

Underholdende sammenligning af de tre sportsvognscoupeer og den efterfølgende chaufførservice. Fantastisk lyd i kirken og man tænker bare om de tre studieværter virkelig er så tossede til hverdag.

Rubyto
Så topgears fra i søndags på BBC. De havde ca 15 min senna minde seance... Må sku sige at de ramte lige i skabet hos mig. Selv min kone forstår mig nu når jeg taler om senna og om at jeg savner ham i Formel 1 samt at jeg mener han er nr et.
Men det gav også gåsehud at se Hamilton kører senna racer på silverstone dagen efter det canadiske gran Prix, og se den oprigtige ære det var for ham.
miklarsen
Fik fugtige øjne af det Senna-indslag.

Hvor lang tid mon der går før TV3 Puls bruger det som led i en af deres alt for lange optakter.

Niklas
Fabelagtigt indslag om Senna, virkelig godt.

Ser frem til aftenens afsnit, for det i søndags var noget af det bedste fra denne sæson.
miklarsen
Hvor lang er denne sæson for vi er vist allerede nået til afsnit 6 i denne omgang. Mon de lukker sæsonen med et Zenvo-indslag?
Smash
QUOTE (miklarsen @ Aug 1 2010, 18:21) *
Hvor lang er denne sæson for vi er vist allerede nået til afsnit 6 i denne omgang. Mon de lukker sæsonen med et Zenvo-indslag?

6 afsnit. Dette er sæsonens sidste. - Der kommer vidst en "december-special" og så starter sæson 16 i januar/februar.
Niklas
Fed test af 458 Italia - nok den biltest jeg har set mest frem til i mange år..
miklarsen
Top Gear Australia er efter to års fravær nu tilbage med sæson 3. Første afsnit varer 74 minutter er specielt fordi de tre TGA-værter, hvor det kun er Steve Pizzani tilbage fra de første to sæsoner er i England, hvor de først prøver det værste, så det bedste af British Engineering.

Herefter kommer de i femkamp mod Jeremy, James og Richard Hammond i en kamp a la England mod Tyskland en del sæsoner tilbage.

I mangel på det originale Top Gear, så kan TG Australia gå an.
John Stevens
QUOTE (miklarsen @ Sep 30 2010, 08:09) *
Top Gear Australia er efter to års fravær nu tilbage med sæson 3. Første afsnit varer 74 minutter er specielt fordi de tre TGA-værter, hvor det kun er Steve Pizzani tilbage fra de første to sæsoner er i England, hvor de først prøver det værste, så det bedste af British Engineering.

Herefter kommer de i femkamp mod Jeremy, James og Richard Hammond i en kamp a la England mod Tyskland en del sæsoner tilbage.

I mangel på det originale Top Gear, så kan TG Australia gå an.

Forleden viste de det afsnit med forskellige V8 Holdens i special performance udgaver, bl.a. en fra Walkinshaw Racing var det vist nok.

Det var ret interessant at se, hvordan de "street-smart-super-lav-profil-dæk" der var monteret på topmodellen, gjorde den langsommere end den lille model, til trods for over 100HK forskel, plus andre herligheder... De var ganske enkelt ikke smidige nok til at skaffe optimalt vejgreb, men men, de så godt ud! Da de byttede om på dækkene imellem de to biler fik piben en anden lyd, og pludselig var performance helt oppe at ringe :-)

Stof til eftertanke, i en tid hvor man ser flere og flere køre på 30, 35 og 40 profiler hvor en 45 eller 50 profil ville give bedre omgangstider på en bane.
miklarsen
Så er første afsnit af Top Gear US blevet vist.

Med Tanner Foust som den ene af de tre værter. Det er meget amerikaniseret, men et udemærket segment med tre hidsige tyre på en landingsbane.

Skal nok blive sjovt at se de kommende afsnit indtil det RIGTIGE Top Gear vender tilbage.

Det australske Top Gear har kun haft fire afsnit i denne sæson, og jeg spekulerer på om det er blevet nedlagt.
Allan
Den første julegave er landet:
Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May
compare the Mercedes SLS, the Porsche 911 GT3
RS and the Ferrari 458 Italia in an epic road
trip up Americas east coast. Along the way
they undertake a series of challenges
culminating in a fight to find the fastest way
into New York, all in the name of crowning the
worlds greatest sports car. Plus, another
celebrity takes to the track as the star in a
Reasonably Priced Car.

miklarsen
Så er første afsnit af sæson 16 vist.

Et lidt kedeligt afsnt, hvis sjoveste moment var James May og Arial Atom, og billederne fra Stigs barn- og ungdom.

Niklas
Super fed omgang i den nye Atom der, altid herligt at se en omgang være lige til kanten - bilen kørte jo sidelæns hele banen rundt!
miklarsen
En i mine øjne ret trist sæson 16 er slut efter kun 6 afsnit. Der er ikke rigtig nogle momenter jeg tænker tilbage på med et stort smil, men jeg elskede dog Pagani Zonda R-indslaget med den fede lyd.

Hvis ikke de snart revurderer konceptet, så tror jeg snart Top Gear ender med at blive droppet upåagtet, at det stadig er det suverænt bedste bilprogram på tv. For vi er ovre i kvantitet fremfor kvalitet, og med kun seks afsnit så siger det noget om kvaliteten.
Niklas
Jeg er til dels enig. Jeg synes det på nogle punkter godt kunne klare et nyt koncept efterhånden, men bundniveauet er stadig tårnhøjt i forhold til så meget andet. Denne sæson skal huskes for F40 vs. 959, Zonda R og 599GTO/288 GTO/250 GTO indslagene samt Middle East Special. Synes Top Gears challenges godt kunne klare en revurdering, meget af det virker efterhånden lidt for scripted, hvor det i gamle dage var mere løssluppent - tror det er stedet hvor kvaliteten kan forbedres mest.

Og ja, sæsonen var (og er altid) for kort, men sådan er det jo - der skal være penge til det hele, og TG er altså langt fra BBC's billigste show at producere. Vil ikke vide hvad det har kostet at forsikre biler som 288GTO, F40 og 959 set i forhold til at selv BBC ikke kunne betale at forsikre en 250 GTO (værdien af de nævnte biler er så også vidt forskellig, men det gør ikke de andre til billige stykker legetøj heller).
miklarsen
Du har helt ret, og James May har flere gange nævnt det, at Top Gear er ved at blive for meget slap-stick.

Man sidder ikke rigtig længere og venter på overraskelserne. Man ved Jeremy råber under udfordringerne, man ved at de laver noget ravage med James May og Hammond altid får påpeget sin højde/personlighed (afblegede tænder m.m.). Man kender stort set producernes udfordringer, og vi ved, at de tager et par superbiler ud og køre på nogle østeuropæiske eller lignende veje. Man ved også, at når de ombygger deres biler, så ved man også hvem der er mest ekstrem i ombygningen.

Der mangler fornyelserne, og de behøves sådan set ikke at være nogle dyre nogle.

Jeg trak på smilebåndet, da først F40 kørte i garagen og siden 959'eren måtte samme vej. Det er bare blevet for forudsigeligt. Det mest morsomme er efterhånden, når værterne bevidst eller ubevidst pi**er hele befolkninger af (Mexico i denne sæson), og siden gør et stort nummer ud af balladen bagefter. Selvom US og slet ikke Australien, hvis tredje sæson lukkede efter præcis 3 afsnit, kan måle sig med det originale TG, så har de alligevel elementer, hvor TG BBC kan lære noget.

Nu venter vi så på de næste seks afsnit, som vel kommer en gang efter/midt i sommerferien.
Smash
QUOTE (miklarsen @ Mar 6 2011, 15:33) *
Nu venter vi så på de næste seks afsnit, som vel kommer en gang efter/midt i sommerferien.

Juni.
Allan
Næste sæson med 6 afsnit ruller af fra 26. juni til 31. juli.

Hvis man er nysgerrig for hvad sæsonen højst sandsynlig indeholder kan man kigge her: http://forums.finalgear.com/top-gear-spoilers/
Allan
Sæson 17 trailer
http://www.youtube.com/watch?v=wJnpCp841_0...player_embedded
Allan
Så kommer Top Gear også til Syd Korea
Top Gear is catching on in the Asia markets. First there was Top Gear China (apparently known as “Zui Gaodong”) and now various news organizations are reporting that there will be a Top Gear South Korea too.

The show will be hosted by former professional racing driver Kim Jin-Pyo, car and bike enthusiast Kim Kap-Soo, and celebrity racing circuit member Yeon Jung-Hoon. Planned for an August premiere on a channel called XTM, the 13 episodes will feature their own Stig and challenges such as a race against the KTX bullet train and a journey from Seoul to the port city of Busan.

Finalgear.com

Ny trailer for S17... Ferrari Enzo -v- Mclaren Mp4 12c biggrin.gif
http://www.youtube.com/watch?v=LUvgOheLHqI...player_embedded
miklarsen
Afsnit 3 i sæson 17 kan varmt anbefales

Udover McLaren MP4-12C, så er Sebastian Vettel på besøg, og det gør han godt.

Sjov afslutning på programmet, da Jeremy og Hammond er ude og prøve biler, der kan købes for under 7.000 pund som den nye Nissan Pixa? koster i England.
Niklas
Nissan Pixo ja. Så afgjort sæsonens bedste afsnit indtil nu. Det gør sgu helt ondt at se hvor meget man kan få for sådan en Pixo derovre - kunne godt lige klare en Impreza, Skyline R32 GT-R eller en S2000 som alternativ til en Pixo..

Se afsnittet for dælen!
sUhr
Absolut et godt afsnit, og efter indslaget med Vettel, er jeg ligefrem begyndt at holde af knægten :-)
Og ja det er fanme vildt hvad man kan få af brugt bil som alternativ til en pixo, så havde man sq nok ikke kørt rundt i en gammel Carina....
Allan
Top Gear special fra Indien er ude nu, se mere på FinalGear.com
MrVejle
Jeg var så heldig at få en billet til Top Gear Live i Forum 1. april. Er der andre herindefra, der skal ind og se showet?
Allan
Tager en tur mere til Afghanistan her i slutningen af januar og når lige præcis ikke hjem på leave til Top Gear Live sad.gif

Men glæder mig til at høre hvad der sagt om det herinde.
Niklas
Skal afsted til TG live med Yonzie.
F14ever
QUOTE (Niklas @ Mar 6 2012, 15:28) *
Skal afsted til TG live med Yonzie.

Du er og bliver en lille satan Niklas! angry.gif

Go' tur! laugh.gif
Niklas
Det skal nok blive sjovt.. Ved ikke helt hvor godt Breinholt passer ind, men jeg håber han overrasker positivt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.