Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Topgear tråden (ny sæson)
Safetycar.dk > Diverse > Gadebiler
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Niklas
Så i Topgear i går?
I går sendte de det afsnit hvor Clarkson kører om kap med Hammond og May for at se hvem der kommer først til Oslo.
Ferrari1337
(Niklas_Rc)
Så i Topgear i går?
I går sendte de det afsnit hvor Clarkson kører om kap med Hammond og May for at se hvem der kommer først til Oslo.

Ja! lidt ærgeligt at hamon og may nåede at smadre 2 både, eller vil jeg tro de var kommet først. båd nummer 2 krævede vist også lidt mave/mund samarbejde :wink:

ikke ubegrænset ros til mercedesen bremsen manglede lidt mild bremsning og ikke kun "stop" fuktion.

men selv om det er en fed bil at kunne få lov til at køre så vil jeg da helt klart færgen, kun Clarkson vil køre 24 timer i træk.
Aslak Vind
SLR er siden blevet forbedret med en bedre feel rent bremsemæssigt, bilen har jo elektroniske fly-by-wire brakes.
Niklas
Jeg håber der kommer flere af den slags udfordringer i denne sæson..
Nice hotelværelse Clarkson sov i i København.. smile.gif
Dichmann
Det er sgu da en gammel udsendelse... og forøvrigt er det ærgeligt at de danske udsendelser kun varer en halv time mod en time på BBC world... Anyhow, så er jeg startet med at kigge på season syv... så kan i hygge jer med sæson seks...
Aslak Vind
Jeg ved at den er gammel, havde den derhjemme.

Du må ikke forveksle Topgear med Topgear Special, der varer en time. det er to vidt forskellige ting, begge vises på BBC.
nkh
TopGear på BBC2 har de seneste par år varet en time, der er reviews af de fleste nyere afsnit her.
Dichmann
(nkh)
TopGear på BBC2 har de seneste par år varet en time, der er reviews af de fleste nyere afsnit her.

Tak...
Jeg har selv samtlige afsnit siden sæson 2 så jeg ved godt hvor lang tid de varer Aslak laugh.gif
Aslak Vind
Så på 3+ for et par dage siden det afsnit, der tidligere har undsluppet mig. Nemlig Sabine Schmiths svar på det løfte hun aflagde overfor Jeremy Clarkson efter at han evnede at køre Nordschleife på 9.59 i en Jaguar S-type diesel.

"Det kan jeg sgu køre hurtigere.. I en varevogn, gjaldede Sabine..!"

Efter at have læsset både Hammond, sæder, reservehjul, og med en Oreca tunet Dodge Viper som vindsplitter, så lykkedes det med overophedet ABS og en svedende Sabine at overhale både Porscher og adskillige racermotorcykler med en sluttid på 10.08 - i en Ford Transit diesel!

Respekt for altid seje og hurtige Sabine wink.gif

Findes der noget mere sexet end en smuk kvinde der kan køre bil :twisted:
Dichmann
Det er så Hjernedødt det der foregår i den udsendelse... har netop lige startet videoen og set det igen.... Uhhh jeg glæder mig til det nye afsnit imorgen...
Buktu
Det er ærligt talt nedern at se det på 3+ - hvorfor dog se den korte version? Scenerne i studiet er også en stor del af showets charme smile.gif

Har selv samtlige afsnit fra Episode 2 sæson 3 og fremefter.. Inklusive de 4 nyeste fra sæson 7, på computeren.
Glæder mig seriøst til næste afsnit; Jeremy Clarkson i Bugatti Veyron i ræs mod Captain Slow (James May) og Richard Hammond i et fly, fløjet af James May. Alt for vildt! ;P Den Bugatti er altså 0-100 på omkring 2.5 sekunder.. Det slår sq en Enzo med en ganske pæn margin =) Og enhver anden masseproduceret bil overhovedet for den sags skyld.. =)
Aslak Vind
(Buktu)
Det er ærligt talt nedern at se det på 3+ - hvorfor dog se den korte version? Scenerne i studiet er også en stor del af showets charme smile.gif

Har selv samtlige afsnit fra Episode 2 sæson 3 og fremefter.. Inklusive de 4 nyeste fra sæson 7, på computeren. finalgear.com
Glæder mig seriøst til næste afsnit; Jeremy Clarkson i Bugatti Veyron i ræs mod Captain Slow (James May) og Richard Hammond i et fly, fløjet af James May. Alt for vildt! ;P Den Bugatti er altså 0-100 på omkring 2.5 sekunder.. Det slår sq en Enzo med en ganske pæn margin =) Og enhver anden masseproduceret bil overhovedet for den sags skyld.. =)

Lyder ekstremt spændende :twisted:

Jeg har netop set den special, hvor de tager Ford GT (Tillykke Jason), Ferrari 430 Spider samt Pagani Zonda S til Frankrig.. Samt ikke mindst Paris, uha 8)
Buktu
^Ja, det var et super afsnit =) Jeg elskede virkelig episoden med parkeringskælderen i Paris! Virkelig seriøst sjovt biggrin.gif
Også tre virkelig fede biler smile.gif Har ikke noget imod at se på sådan nogle skønheder længere tid af gangen!

Jeg har stadig ikke regnet ud om Richard Hammond virkelig har fået hans "teeth whitened" eller ej endnu.. biggrin.gif
Dichmann
(Aslak Vind)
Lyder ekstremt spændende :twisted:

Jeg har netop set den special, hvor de tager Ford GT (Tillykke Jason), Ferrari 430 Spider samt Pagani Zonda S til Frankrig.. Samt ikke mindst Paris, uha 8)

Ahh den fra forrige søndag... TOP afsnit Afsnit 4 i sæsonen er det værste til DATO, men vil ikke ødelægge for jer hvorfor

(Buktu)
^Ja, det var et super afsnit =) Jeg elskede virkelig episoden med parkeringskælderen i Paris! Virkelig seriøst sjovt biggrin.gif
Også tre virkelig fede biler smile.gif Har ikke noget imod at se på sådan nogle skønheder længere tid af gangen!

Jeg har stadig ikke regnet ud om Richard Hammond virkelig har fået hans "teeth whitened" eller ej endnu.. biggrin.gif

Det tror jeg ikke at han har.. men muligheden foreligger, det er helt sikkert. Synes meget lidt om Zondaen, og ærligt talt synes jeg broen er et mere imponerende stykke ingeniørkunst end de tre biler...
Men okay scenen i parkeringskælderen var genial...

Men mere genialt er det at de har vundet en Emmy for bedste program uden manuskript, men de kunne ikke selv modtage prisen da de var igang med at skrive manuskriptet til næste uges program wink.gif det er go humor
Buktu
^Yeah, Nyhedssektionen er sq noget af det sjoveste TV du kan opdrive wink.gif Der er altid et godt grin - bortset selvfølgelig sidste afsnit, hvor de lavede ene tribute til Richard Burns.

Jeg er selv meget imponeret over Zondaen.. Den er så langt ude, at den virkelig er vild =) Men endnu flottere (og endnu vildere) er sq den Zonda F de også testede i starten af sidste afsnit! Den satte sq lige Enzo'en og MC12'eren på plads rundt og deres test track =)

Men kan ikke se hvorfor afsnit 4 var dårligt? Den challenge de lavede var da alt for morsom biggrin.gif James May er da sindssygt sjov når han bliver irriteret på de andre! Jeg nød sq afsnit 4! smile.gif
Allan
Jeg har ikke set afsnittet, men hvad er det der sker i den der pakeringskælder smile.gif?
Dichmann
Afsnit 4 er dårligt fordi min ultimative favoritbil er en MC12.. JEg synes Zondaen er grim... Ja en Zonda F er pæn... inden i ikke uden på...
Min gode kammerat elsker zondaen og har været ulidelig at høre på siden...

Til Allan: Det ville være synd at fortælle.. du må vente til foråret når Viasat sender de nye afsnit... (eller send mig en PM)
Jazz
TopGear er uden tvivl et af de bedste bil programmer i nyere tid - Det pisser mig bare af at BBC World og BBC Prime sender 2 forskellige shows på samme tid søndag aften - Hvor dumt er det! :evil:
Niklas
Hvad skete der i går? Jeg kunne ikke se det pga. VM i håndbold.. sad.gif
f1rules
[quote="Aslak Vind"][quote=Buktu]Det er ærligt talt nedern at se det på 3+ - hvorfor dog se den korte version? Scenerne i studiet er også en stor del af showets charme smile.gif

Jeg har netop set den special, hvor de tager Ford GT (Tillykke Jason), Ferrari 430 Spider samt Pagani Zonda S til Frankrig.. Samt ikke mindst Paris, uha 8)[/quote]

det er nok mig der er langsom, men hvad mener du med tillykke jason
Aslak Vind
[quote="f1rules"][quote=Aslak Vind][quote=Buktu]Det er ærligt talt nedern at se det på 3+ - hvorfor dog se den korte version? Scenerne i studiet er også en stor del af showets charme smile.gif

Jeg har netop set den special, hvor de tager Ford GT (Tillykke Jason), Ferrari 430 Spider samt Pagani Zonda S til Frankrig.. Samt ikke mindst Paris, uha 8)[/quote]

det er nok mig der er langsom, men hvad mener du med tillykke jason[/quote]

Jason har købt en GT..
f1rules
er der så to i danmark der har en, jeg mener at have set en gul version blive tetstet i et tvd program
Aslak Vind
(f1rules)
er der så to i danmark der har en, jeg mener at have set en gul version blive tetstet i et tvd program

Pressebil fra Ford siges det, selvom jeg faktisk har set den samme gule GT i Herning fornyligt..?!
Niklas
Trækker lige dette halvgamle enme frem igen, for at sige at BBC World viser en Topgear OL special i aften kl. 21:10.
Buktu
Fulde version på en hel time?

Har allerede set det show, og kan kun sige glæd jer! Jeg har sjældent set noget så helt igennem sjovt =) Det er så langt ude og dybt useriøst, men hamrende morsomt!
Niklas
Det afsnit på BBC World i aften varer til 22.00 = 50 Minutters kanon underholdning.. wink.gif
Niklas
Har lige set afsnittet.. Hold kæft et sjovt program!
Det var så fedt der hvor de lavede skiskydning, da James havde skudt med en normal riffel og var kørt hev Clarkson en SMG frem.. smile.gif
Og så kørte The Stig ud over den olympiske skihopbakke i Lillehammer på snescooter... laugh.gif
Aslak Vind
Gik desværre glip af det, en god middag kom i vejen smile.gif
nkh
(Aslak Vind)

Så er det jo heldigt at BBC World også sender det i aften kl 18:10 biggrin.gif
Ferrari1337
Nice så kan det være jeg får tid til at se det denne her gang
Niklas
Har optaget den på HD..
Det er SÅ griner!
Allan
Dele O:)? -> http://www.yousendit.com/
Niklas
Jeg har ikke lige mulighed for at flytte filen fra DVD optageren til PC på nuværende tidspunkt. sad.gif
Jens
(Aslak Vind)
(Allan)

http://www.finalgear.com/
og
http://video.google.com/videoplay?docid=5096390531229048703
Aslak Vind
Fremragende smile.gif

Var i Sverige for at kigge på den nye hybel. Ham James May er vist en rimelig habil skytte, selvom Clarkson medbragte en Heckler & Koch wink.gif

Kan det afsnit downloades?
Buktu
Tjek Yonzie's post:

http://www.finalgear.com
Aslak Vind
Jep, men har ikke adgang til Peer to Peer eller Torrent, desværre wink.gif

Men jeg klarer mig nok endda.
Jens
(Aslak Vind)
Kan det afsnit downloades?
Hvis du klikker på Google linket kan du se en "Download" knap happy.gif
Mirovich
Lidt nyt omkring den kommende sæson af Top gear hvor der tilsyneladende er problemer med at finde en bane hvor de omkring boende bønder sætter mere pris på musikken:

http://www.leftlanenews.com/2006/02/21/new...ar-in-jeopardy/
nkh
I tilfælde af at i ikke har opdaget det, så blev "summer special" episoden af Top Gear vist i onsdags. Selvom der kun er én "bil" med er det bestemt værd at se smile.gif

Top Gear's Polar Special: the fallout

afsnittet på FinalGear.com
Smash
(nkh)
I tilfælde af at i ikke har opdaget det, så blev "summer special" episoden af Top Gear vist i onsdags. Selvom der kun er én "bil" med er det bestemt værd at se smile.gif

Top Gear's Polar Special: the fallout

afsnittet på FinalGear.com

Bestemt! - Det er ganske glimrende underholdning. Jeg har hentet 1080p HD udgaven - imponerende, selv på min bette 19" skærm :-)
Niklas
Det afsnit var bare KONGE!
Så mange fede indslag, kan godt lide den hvor de drikker gin, og clarkson siger: "There is no transatlantic drunkdriving laws..."
Samt der hvor James holder en møtrik med læberne og den fryser fast... laugh.gif
Buktu
Heh det er Jeremy der får frosset en møtrik fast til læberne wink.gif
Tror trods alt James har forstand nok til ikke at gøre det.. biggrin.gif

Var godt nok også færdig af grin de gange Jeremy bare kørte afsted med May siddende på "toilettet" bagpå.. biggrin.gif

Ikke det sjoveste afsnit hvis man snakker udelukkende "haha moments", men så absolut et af de bedste =)
Niklas
Doh, det er da også rigtigt, det var fordi der var en der skrev til mig på msn mens jeg så det...
Aslak Vind
Fantastisk, har via Youtube set deres Polar special!

KONGE!!!!!!!!!!!!!!!!
I.P.Daly
Jeg elsker simpelthen det program.
Men spørgsmål: I starten af programmets historie, var der en lettere småtyk herre med. Hvad blev der af ham?

Og jeg har ekstemt svært ved at følge med i afsnittene. Jeg synes nogen gange de annoncerer, med de nyeste afsnit på XXX-dag og så ser man et der er 3 år gammelt.

Nogen der har lidt overblik?
Smash
(I.P.Daly)
Men spørgsmål: I starten af programmets historie, var der en lettere småtyk herre med. Hvad blev der af ham?

http://en.wikipedia.org/wiki/Jason_Dawe_%28television%29
nkh
(I.P.Daly)
Hvis du mener længere tilbage end bare lige den seneste omgang Top Gear (altså, før 2002), så kunne det også være Tony Mason. Han var ofte ude og kommentere rally og klassiske motorløb.

(I.P.Daly)
Og jeg har ekstemt svært ved at følge med i afsnittene. Jeg synes nogen gange de annoncerer, med de nyeste afsnit på XXX-dag og så ser man et der er 3 år gammelt.

Nogen der har lidt overblik?

BBC (2 og World) sender dem normalt i den rigtige rækkefølge. Nogle gange har BBC World været så langt bagefter at man har klippet nyhedsdelen ud, men det tror jeg man er gået bort fra. Hvordan 3+, NRK osv. sender Top Gear har jeg aldrig fundet ud af...

Generelt har der været to formater, 1977 - 2001 (halvtimes programmer uden studie og ofte med fokus på økonomi og vejsikkerhed, sådan lidt FDM agtigt) og 2002 - nu (én times shows i studiet, mere underholdnings agtigt. Kun Jeremy Clarkson er med fra det originale Top Gear). Da BBC stoppede Top Gear i det gamle format hoppede en del af folkene over på Five og lavede Fifth Gear (jeg tror kun det er Tiff Needell og Vicki Butler-Henderson der er tilbage fra Top Gear dagene).

FinalGear.com er der links til, og beskrivelse af, næsten alle Top Gear afsnittene fra den nye serie, samt en del af de gamle udsendelser og Final Gear. Siden er pt. nede, så her er en google cache af hvilke shows de har info om: Google cache af http://www.finalgear.com/shows/topgear/

I deres forum (der også er nede lige nu) er der et sted et link til en ftp server hvor der ligger lidt flere af de gamle udsendelser fra 1997 og 1998. Der er også et program fra 1999 der ser tilbage på Top Gear gennem tiden.
Aslak Vind
Test af Lamborghini Murcielago LP640

http://www.youtube.com/watch?v=0phtS2r0sU0
nkh
Clarkson dodges speeding charge biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.