(I.P.Daly)
Jeg elsker simpelthen det program.
Men spørgsmål: I starten af programmets historie, var der en lettere småtyk herre med. Hvad blev der af ham?
Hvis du mener længere tilbage end bare lige den seneste omgang Top Gear (altså, før 2002), så kunne det også være
Tony Mason. Han var ofte ude og kommentere rally og klassiske motorløb.
(I.P.Daly)
Og jeg har ekstemt svært ved at følge med i afsnittene. Jeg synes nogen gange de annoncerer, med de nyeste afsnit på XXX-dag og så ser man et der er 3 år gammelt.
Nogen der har lidt overblik?
BBC (2 og World) sender dem normalt i den rigtige rækkefølge. Nogle gange har BBC World været så langt bagefter at man har klippet nyhedsdelen ud, men det tror jeg man er gået bort fra. Hvordan 3+, NRK osv. sender Top Gear har jeg aldrig fundet ud af...
Generelt har der været to formater,
1977 - 2001 (halvtimes programmer uden studie og ofte med fokus på økonomi og vejsikkerhed, sådan lidt FDM agtigt) og
2002 - nu (én times shows i studiet, mere underholdnings agtigt. Kun
Jeremy Clarkson er med fra det originale Top Gear). Da BBC stoppede Top Gear i det gamle format hoppede en del af folkene over på Five og lavede
Fifth Gear (jeg tror kun det er
Tiff Needell og
Vicki Butler-Henderson der er tilbage fra Top Gear dagene).
På
FinalGear.com er der links til, og beskrivelse af, næsten alle Top Gear afsnittene fra den nye serie, samt en del af de gamle udsendelser og Final Gear. Siden er pt. nede, så her er en google cache af hvilke shows de har info om:
Google cache af http://www.finalgear.com/shows/topgear/
I
deres forum (der også er nede lige nu) er der et sted et link til en ftp server hvor der ligger lidt flere af de gamle udsendelser fra 1997 og 1998. Der er også et program fra 1999 der ser tilbage på Top Gear gennem tiden.